Sen data de caducidade

Martins Aneiros Band: Rain

Víctor Aneiros e Paula Martins, sobre o escenario.

Víctor Aneiros e Paula Martins, sobre o escenario. / M. Aneiros

V. Neira

Coñecimos a Víctor Aneiros xa hai ben anos. Vímolo enriba dalgún escenario repartindo música, e tamén moita cátedra, arredor de como ten de ser un concerto en directo e aínda respecto de como ten que ser un músico posto sobre dunhas táboas. Lembramos aquel concerto no que a música, e mais o sentimento, se facía dona do momento, sen ínfulas de artista e sen roupas compradas para a ocasión nin preocupación ningunha por estar de moda nalgunha das plataformas musicais do momento.

Despois daquela, repetimos de público varias veces e, por suposto, que nada mudou, pois Aneiros continuou o seu camiño, Stratocaster en man, e levantando a poeira precisa a cada paso. E aló van oito discos firmados e unha boa ristra de kilómetros e de actuacións en directo que apuntalan ese coñecemento do oficio que teñen os que tocan coa honestidade por bandeira e o talento por recurso. Músico de etiquetaxe obvia, aínda que se ben o blues é o pai de todo no seu traballo, tamén os ecos do rock, do funk e da universalidade toda da música americana pasean polo seu mastro con total naturalidade e asubío. Cancións sen máis medida que a que manda quen as escribe e quen as interpreta, e ademais sempre fantasticamente rodeado de músicos que lle sentan como luva a medida nun proxecto que nos ten regalado momentos notables para o arquivo sonoro da música galega contemporánea como “Heroe secreto”, “Vida bohemia” ou “Autor de westerns”, temas que aquí, quen vos escribe coloca no alto do seu catálogo das nosas cancións máis altamente recomendables.

Sen data decaducidade

Los Manolos / V. Neira

O caso é que agora, neste final do verán do 23, chéganos un novo disco titulado Rain, asinado pola sociedade Martins Aneiros Band, nun man a man entre Victor e mais a vocalista Paula Martins, unha artista tamén tremendamente persoal e cunha desas voces que aloumiñan e alimentan a partes iguais. Ela pon a lírica, a crema vocal e unha altísima dose de emoción blueseira tamén cargada de oficio e sabedora de cada truco que o xénero precisa. A formación complétana Marcos Sánchez (batería), Fran Rey (teclados), e Victor Gacio e Alejandro Masafret (baixo), e é Victor Gacio quen, ademais de aportar algún baixo, evén responsable da gravación no Estudio Bajo Cero cunha produción na que o propio Aneiros moveu a batuta na procura acertada dun son absolutamente orgánico e con todo o latexo que as boas cancións de blues teñen que destilar.

Paula e Víctor artellaron xuntos un Rain que automáticamente nos conecta con toda a atemporalidade dunhas cancións que camiñan sen data de caducidade nin présas por chegar a destinos urxentes e preconcibidos. Aquí estamos ante un disco sen premuras e que quere gozar dun proceso de escoita totalmente contaxiado da receita cociñada por quen o gravou a golpe de matiz, de probablemente moita improvisación e sobre todo de moito e intenso amor pola música en xeral e polo blues, en particular. “The Blues is my business” que diría Etta James. Buscádeo polas plataformas de música en internet, pechade os ollos e deixádevos levar por eles.

[object Object]

Nestes tempos de estío sempre lle cómpre artellar certos enredos dende os medios de comunicación co propósito final, e por outro lado ben valorable, de ternos entretidos entre mergullo e mergullo ou na espera, nunha terraza, para tomarmos o refrixerio de rigor coa persoa coa que quedaches e que tan ben ondea a bandeira da impuntualidade.

Un deses enredos recorrentes é intentar concluír cal é a canción do verán desta temporada en curso e de paso sacar a pasear a lista desoutras históricas para sumar á excelsa colección, sempre capitaneada polo talento imborrable de Georgie Dann nun podio xa intocable para calquera outro mortal. E, nestas, lemos por aí que se a “Escuela de calor”, que si o “Ojalá que llueva café”, “Un rayo de sol” ou “Eva María se fue”. Non sei, igual algo falla cando por aí nas nosas listas non están o “Amén, amén” de Korosi Dansas, o “Galicia canibal” dos Resentidos, o “Vou a Bueu” de Andrés do Barro ou o “Iscalle lura” dos Heredeiros, por dicirmos así catro ao chou que tan ben puideran ser. Igual é que tamén aí a anormalidade lingüística e cultural se deixa caer e que os medios de comunicación miran pouco para o noso. Igual é que as radios do país non fan ben o seu choio, nin a prensa en xeral, e que nin sequera as galegas e galegos sabemos, como sempre parece acontecer, escoitar ben e valorar ben.

A outra dedución sería que as nosas músicas non son para o verán e, xa postos a pensar ben, que son para todo o ano e por iso nunca as meteriamos no saco de algo tan lixeiro, superficial e tomado a certa broma. Non sei, “hai que reflexionar”, que dirían os Resentidos. A miña histórica, xa postos, o “All my loving” de Los Manolos. Polo menos materia prima tiñan para reaquelar unha boa canción, rumbeala e poñela aí arriba a carón das obras do gran Georgie.

Suscríbete para seguir leyendo