Luto por la muerte de Engracia Vidal: "A igrexa galega hoxe está orfa"

Despiden a la pionera feminista católica con un funeral en Pontevedra

Fue fundadora de la revista “Encrucillada” y de la Asociación das Mulleres Cristiás Galegas

ENGRACIA VIDAL, PROMOTORA DEL GRUPO MULLERES CRISTIAS GALEGAS Y DE LA REVISTA CRISTIANA ENCRUCILLADA. TEOLOGA.

ENGRACIA VIDAL, PROMOTORA DEL GRUPO MULLERES CRISTIAS GALEGAS Y DE LA REVISTA CRISTIANA ENCRUCILLADA. TEOLOGA. / Rafa Vázquez

Elena Ocampo

Elena Ocampo

"A igrexa galega hoxe está orfa aínda que nas catedrais e igrexas da nosa terra hoxe non toquen as campás. As sementes que Engracia espallou estamos hoxe aquí, en pé, facendo ver que o lume que alampea xamais o veremos morto. Proba diso son a cantidade de mensaxes de condolencia que non paramos de recibir nos correos de Encrucillada e Mulleres Cristiás Galegas Exeria. Hoxe nesta pequena Igrexa están tamén moitas mulleres das que estamos a facer a revolta na Igrexa, e moitos subscritores e subscritoras de Encrucillada, e outras moitas persoas de tantas loitas e encontros". El texto que precede es un pequeño fragmento del emotivo discurso de despedida con que familiares y amigos despidieron a la pontevedresa Engracia Vidal Estévez, que falleció a los 93 años esta semana.

El movimiento feminista en la iglesia Católica gallega está de luto. El fallecimiento de esta pionera y fundadora de la revista “Encrucillada”, ha causado desazón y sentimiento de orfandad entre la comunidad diocesana gallega.

Un altar con algunas de las obras de Engracia Vidal, ayer en Pontevedra.

Un altar con algunas de las obras de Engracia Vidal, ayer en Pontevedra. / Cedida Fdv

Engracia Vidal había participado también en la fundación de la Asociación das Mulleres Cristiás Galegas , en los inicios de la Asociación “Irimia” y en las "Romaxes de Crentes Galegos". Había estudiado Historia en Madrid.

Nacida en Cambados, esta tarde fue despedida con un funeral en el Colegio del Sagrado Corazón de Placeres en Pontevedra, localidad donde residía luego de una dilatada carrera como activista contra la pobreza en el seno de la Iglesia.

Teóloga

De hecho, había desempeñado buena parte de su ministerio en Pontevedra, concretamente en el Colegio Praceres, del que fue directora entre 1961 y 1965 y al que estuvo muy ligada toda su vida. Luego su residencia cambió a Ferrol, donde participó en "Encrucillada" como secretaria. De hecho, fuentes próximas confirman que toda su biblioteca personal fue donada a una biblioteca que se está creando en Ferrol.

Volvería Pontevedra en el 1981, ya sin hábitos, para ejercer como profesora de lingua galega en el IES A Xunqueira, hasta su jubilación.

“Puxo en marcha e sostivo a nosa revista durante os primeiros 30 anos. Encrucillada e a Igrexa galega non serían o que son sen a presenza e o pulo desta muller. Damos grazas a Deus pola súa vida, polo seu compromiso de fe e galeguidade”, aseguran desde la “familia de Encrucillada”.

Galleguidad y compromiso

 “Unha grande animadora da fe e da galeguidade, cun grande compromiso coa cultura, co movemento feminista, coas perdoas máis desfavorecidas... Penso que lle debemos moito máis do que somos quen de recoñecerlle”,la recordaba una discípula, momentos previos a la liturgia.