Síguenos en redes sociales:

V Foro de Educación - Faro Educa

Santos: “O patio pode ter moitas funcións, non só para o recreo ou para ximnasia”

“A transformación destas zonas escolares fala do cambio que estamos a vivir, con espazos cooperativos”, indica a psicóloga

Santos: “O patio pode ter moitas funcións, non só para o recreo ou para ximnasia”FdV

“É ideal decatarnos da posibilidade de transformar zonas comúns, como son os patios. Por exemplo, esas zonas de xardín dos coles con limitación de acceso (prohibido pisar o céspede), pois permitirlles o acceso libre. Mesmo o aproveitamento de taludes como zonas de xogo, de gabeo... non é complexo, mais hai que mudar a ollada do medo ao risco pola confianza; iso si, cumprindo sempre a normativa. Neste eido, penso que a COVID favoreceu o emprego de zonas residuais do cole, ao ter que dividir o espazo por grupos, coa eiva da ausencia da libre circulación polo espazo, que esperamos poidamos ir recuperando aos poucos”.

Judit Santos, psicóloga e socia fundadora de Miudiño S. Coop. Galega, impartirá no V Foro de Educación de FARO (que se celebrará os días 24 e 25 no Auditorio Mar de Vigo) obradoiros sobre a transformación dos patios escolares. “Patios vivos: naturalización e xogo libre nos patios escolares”. A primeira sesión será o venres, día 24, ás 17.30 horas e a segunda: o sábado 25 ás 17.45 horas.

O obradoiro de Judit Santos vai dirixido “á comunidade educativa, familias e docentes que queiran intervir no patio, no espazo exterior da escola”. “Vai dirixido a todas as persoas que queiran iniciar un proceso de transformación do patio, que teñan a idea, gañas….mais non saiban nin por onde comezar. Ou que xa teñan comezado o camiño, mais lle xurdiran conflitos ou dúbidas que paralizaran o proxecto… Será un punto de partida, de analizar problemas, dúbidas e ver cal é o camiño con maior probabilidade de éxito”, expresa Judit.

Taller: Patios

  • Venres 24 e sábado 25

Judit Santos, psicóloga e socia fundadora de Miudiño, impartirá obradoiros o venres ás 17.30 horas e o sábado ás 17.45 h. “Patios vivos: naturalización e xogo libre nos patios escolares” é o título da súa intervención para o V Foro Educativo de Faro de Vigo. Entradas en: www.faroimpulsa.es.


A conversa, “a parola”, como ela mesmo indica, será a base dos seus obradoiros, “mesturada coa exposición da nosa experiencia e coñecementos”.

“Nós comezamos co proxecto de intervención nos patios escolares no 2017, e nestes 5 anos si percibimos o incremento na demanda da necesidade de mudar os espazos exteriores. Isto fala do cambio social que estamos a vivir, da necesidade de considerar a perspectiva de xénero, a inclusión da diversidade e o enriquecemento de cultura de xogo na infancia, mais tamén fala do resultado do traballo de moita xente motivando e impulsando o cambio, como poden ser Carme Cols e Pitu Fernandez de El Nous Safareig, Heike Freire, Katia Hueso, a asociación Patios Habitables, o COAG, Ludantia…e todas as persoas que pouquiño a pouco van transformando o seu espazo”, argumenta.

Loading...

A transformación do espazo exterior é necesaria porque “ten que dar resposta ás necesidades e características de toda a comunidade educativa, non pode ser só e para emprego dun poucos”. “Precisamos escolas que asuman o rol de creadora dunha sociedade fermosa, cooperativa, na que todas as persoas que a habitan poidan desenvolver ao máximo a súa potencialidade e os seus soños”, segundo as palabras de Santos.

“Precisamos espazos exteriores promotores da saúde e que transmitan calma”

Nos últimos anos son moitos os centros que apostaron por modificar os hábitos e tradicional funcionamento dos espazos exteriores. “Os cambios chegan cando a sociedade percibe a necesidade de transformación e pode traballar sobre ela. Penso que non se trata tanto de dividir o espazo e dicirlles aos nenos e nenas onde teñen que estar en cada momento, a que lles toca xogar hoxe….senón dotar o espazo de múltiples posibilidades, darnos conta as persoas adultas da capacidade de decisión de nenos e nenas e permitirlles xogar libremente ao que desexen, dándolles tempo e espazo para o xogo libre, que é algo que non teñen moitas veces no día a día. E logo, por outra banda, o considerar que o patio pode ter moitas máis funcións que non só o momento de recreo ou ximnasia. Que é un espazo máis do centro, en moitas ocasións infra-utilizado, e que cun pouco de reflexión, podemos empregar tamén como espazo de aprendizaxe”, expresa Santos.

  • “Patios Vivos: naturalización e xogo libre nos patios escolares”

    Judit Santos, psicóloga social e socia fundadora de Miudiño S. Coop. Galega, preséntanos a súa ponencia no V Foro de Educación.

En canto aos obxectivos deste obradoiro: “un deles sería favorecer que os espazos sexan empregados en igualdade de oportunidades por todas as persoas que neles habiten (inclusión e coeducación) mais tamén é necesario ter en conta que precisamos que os espazos sexan promotores da saúde en todos os niveis, físico, social, cognitivo e emocional”. “O ideal sería que puideramos construír espazos de calidade para as persoas que neles están. Que ese espazo nos xere calma, que nos permita circular libremente por el, que sexa estimulante a nivel sensorial e motor, que nos permita facer novas amizades con quen compartir paixóns... que permita aos nenos e nenas vivir con liberdade de movemento e decisión, que permita ás persoas adultas organizar aulas e tempos no exterior, para que toda a comunidade obteña os beneficios do contacto diario coa natureza”, conclúe Santos.

Pulsa para ver más contenido para ti