María Xosé Queizán resalta la “excepcional sensibilidade” de Laxeiro al recibir su premio

La fundación destaca a la escritora como “exemplo de compromiso coa cultura galega a través da creación e o pensamento”

Queizán, junto a Caballero, en presencia de Silva, Carlos García-Suárez y Paula García-Suárez.   | // JOSÉ LORES

Queizán, junto a Caballero, en presencia de Silva, Carlos García-Suárez y Paula García-Suárez. | // JOSÉ LORES / R. V.

R. V.

Ella considera que no lo merece, porque toda su vida hizo lo que ella pensaba que tenía que hacer. Sin embargo, el patronato de la Fundación Laxeiro sí considera que la escritora viguesa María Xosé Queizán (1939) es digna de recibir el premio que lleva el nombre del pintor. “Por aclamación”, reconoció su trayectoria “na potenciación da cultura galega, neste caso, no ámbito da creación literaria, o pensamento feminista e a súa militancia dende moza en diversas iniciativas editoriais e teatrais”.

Los dos se conocieron en la década de los 70. La filóloga galegoportuguesa y profesora de Lingua Galega e Literatura en varios institutos de Vigo, emocionada, recordó ayer la “sensibilidade excepcional” de Laxeiro, al igual que la excepcionalidad de su obra. De este vínculo conserva en el salón un cuadro que él le pintó.

El Premio Laxeiro 2024 reconoce en María Xosé Queizán “un labor continuado no tempo e unha evidente independencia e liberdade creativa e de pensamento que fai desta creadora, pensadora e axitadora, un exemplo de compromiso coa cultura galega a través da creación e o pensamento”.

Como cada año, el acto de entrega del galardón se celebra el día del aniversario del pintor, que habría cumplido 116 años. El Museo Quiñones de León fue el escenario escogido y allí estuvo presente un nutrido grupo de personas del ámbito cultural. El secretario general del patronato, Carlos García-Suárez, leyó el fragmento del acta de a reunión del 21 de noviembre de 2023 en la que decidieron entregarle a ella el reconocimiento. La primera teniente de alcalde y responsable de Cultura, Carmela Silva, realizó una semblanza de Queizán, que “sempre” fue una referente para ella. “As mulleres precisamos construir xenealoxía feminina e María Xosé Queizán constrúe historia do feminismo, de loita pola igualdade e contra as inxustizas”, resaltó.

Caballero

“Convertícheste, pola túa propia forma de ser e de actuar,nun símbolo, nunha muller tan especial, tan importante, que ao final, revelaches unha muller que quere ser como é e non lle pide permiso a ninguén” destacó el alcalde de Vigo, Abel Caballero, encargado de entregarle el galardón, un grabado basado en un dibujo de Laxeiro.

El regidor la calificó como “la más importante mujer de la revolución feminista de Galicia y de las más importantes de España”. “Agora, que estamos a vivir unha revolución feminista, temos que acordarnos de ti porque lanzaches ese berro de liberdade en momentos tan difíciles e mantivéchelo contra vento e marea, contra todos eses ataques que se facían contra a igualdade”, alabó.