“Ela é a mestra”, aseguró ayer la presidenta de la Diputación, Carmela Silva, en el emotivo acto de homenaje que la institución dedicó a la docente Teresa Domínguez. Este “ merecidísimo recoñecemento” a la ex directora del CRA Clara Torres de Tui, “polo seu exemplo de compromiso e dedicación por unha educación en igualdade”, tuvo lugar en la presentación de la nueva edición para 2021 de los Calendarios Competenciales, coordinados por la propia Teresa Domínguez y que la Diputación va a distribuir, un año más, en 7.600 centros de Infantil, Primaria y Secundaria de la provincia.

En el acto, la presidenta provincial le hizo entrega de una figura de porcelana y gres titulada “Flor de Inverno”, inspirada en una camelia y que fue elaborada por la creadora viguesa Ana Tenorio. “Como di a artista, a camelia simboliza en xeral estima, admiración e gratitude, e nós estimamos a Teresa, a admiramos e lle temos unha inmensa gratitude”, afirmó la presidenta.

Carmela Silva destacó a la docente como “unha muller inspiradora, que nos permite ter esperanza, primeiro porque a pesar de xubilarse segue moi activa, e logo porque deixa a outras moitas mulleres herdeiras dunha forma de entender o mundo, baseada nunha educación pública, de calidade e na defensa a morte dos centros do rural”. En este sentido, también subrayó que los “imprescindibles” Calendarios Competenciales que Teresa Domínguez lleva realizando desde 2010, fueron una de las iniciativas que más valoró el jurado de la Fundación Princesa de Girona, para concederle este año al Clara Torres el premio Escuela del Año. “É moi difícil que un CRA dun pequeno concello consiga ser a mellor escola, así que sintámonos orgullosos das nosas mestras e mestres da nosa comunidade, que a pesares de recortes seguen a manter a calidade educativa”, dijo.

Teresa Domínguez quiso agradecer la implicación de la Diputación con el mundo rural y señaló la necesidad de “seguir loitando pola educación” y sobre todo, de “ reseteala”, algo que segundo indicó volvió a evidenciar el confinamiento “no que nos centros educativos vivimos situacións dramáticas”. La docente apuntó que “non podemos seguir reproducindo nos centros e nos contextos sociais o mesmo cada ano. Sexamos arriscados e mudemos cousas. A educación non é cuestión de ideoloxías, senón do dereito que teñen os nosos nenos e nenas, e os nosos adolescentes”.

Los Calendarios Competenciales, una herramienta didáctica que aporta imaginativas propuestas de aprendizaje para trabajar en las aulas y en el hogar cada mes, llegan por vez primera a la etapa de Secundaria y “tratan de integrar os retos e as metas que a ONU establece na Axenda 2030”.