El libro "Elas teñen a palabra" fue presentado en la mañana de ayer en un acto que tuvo lugar en el Centro Galego de Arte Contemporáneo de Santiago y contó con la presencia del Conselleiro de Cultura, Roberto Varela; la secretaria general de Igualdade, Marta González; el director general de Promoción e Difusión da Cultura, Francisco López; y el director general de Xuventude e Voluntariado, Ovidio Rodeiro. También participaron en esta presentación dos de las hermanas Porto Mato, Lara y Andrea –Marcela no pudo estar presente por un compromiso personal–, nacidas todas ellas en Codeseda.

Roberto Varela, destacó que "Galicia é unha terra rica en creadoras´´ y añadió que "antes, as intelectuais e creadoras xurdían dunha maneira excepcional no seno dunha sociedade onde a presencia pública estaba copada polos homes´´. El conselleiro resaltó además la necesidad de seguir trabajando para que, tal y como recoge Rosalía de Castro en el prólogo de su obra "La hija del mar", las mujeres puedan escribir sobre lo que sienten y saben y este impedimento "sexa historia´´, continuó. "Codeseda non é Yorkshire (nin falta que lle fai), nin as irmás Porto Mato son as irmás Brönte. Andrea, Lara, Marcela: hoxe quero desexarvos de todo corazón sorte na vida e na arte, e expresarvos o meu apoio, porque para todos nós, vós formades parte do máis valioso que temos: o futuro da cultura galega", engadiu o conselleiro de Cultura e Turismo.

"Elas teñen a palabra" recoge tres pequeñas historias creadas por las hermanas Porto para la ocasión bajo los títulos "Inconexións", "Realidades" y "Corporación Dermoestética". Ademas, se pueden encontrar también dos dibujos realizados por las propias hermanas. El libro se completa con un currículum de cada una de ellas, en el que se recopila los numerosos premios que han acumulado por sus creaciones literarias a lo largo de los últimos años. Roberto Varela y Marta González fueron los encargados de realizar los dos prólogos de la obra y en ellos afirman que las estradenses representan "o pulo das novas mulleres de Galicia".