"Cando se colocou ese tubo baixo a ponte da estrada Cachafeiro-Vilapouca eu tiña sobre 15 anos e andaba en pantalón curto". Así respondió ayer el presidente de la Diputación de Pontevedra, Rafael Louzán, al secretario de Organización del PSdeG-PSOE, Pablo García, después de que en el momento de visitar el socavón producido en este vial el político socialista apuntase que "cando Louzán decideu cousa tan absurda como meter un río nun tubo hai uns cantos anos ata o último veciño de Forcarei tiña claro que iso era unha cousa absurda e que ía pasar o que pasou". "Hai que ser demagogo e indocumentado político para dicir iso", consideró el dirigente de la entidad pontevedresa.

Rafael Louzán adelantó ayer que la carretera que une los dos núcleos urbanos de Forcarei será transferida a la Xunta de Galicia. Indicó el dirigente provincial que la Diputación será la primera de Galicia en formalizar el traspaso de varios viales provinciales para que sean titularidad de la administración gallega y sean mejorados, en consecuencia, de acorde a las directrices de la red autonómica. Quiso aclarar el político popular que el hecho de ser la primera en traspasar viales "non se debe a ningunha situación de favoritismo senón que se deriva de que a Deputación xa ten realizado un Plan de Estradas que o actual conselleiro de Medio Ambiente, Territorio e Infraestructuras, anterior director de Infraestructuras da Deputación de Pontevedra, coñece perfectamente".

Louzán quiso aclarar también que el socavón producido "non tivo nada que ver coa obra do Karting de Forcarei, cuio movemento de terras se fixo hai catro anos e cuio bon traballo está aí para verse". También desvinculó la brecha que se abrió en esta carretera provincial, que permanecerá cortada al tráfico hasta que concluya la solución proyectada por la Diputación para este punto, de la depuradora de A Madalena. Aseguró que "funciona exemplarmente". Acto seguido, el presidente provincial apuntó que este socavón sí tuvo que ver con el tubo instalado bajo el puente, que no pudo evacuar la gran cantidad de agua que le llegaba, desbordó y generó un boquete cada vez más grande en la calzada.

Después de apuntar que las máquinas de la Diputación ya se encuentran trabajando en la zona "con plena intensidade para arreglar o problema", Rafael Louzán destacó que él era consciente de la situación de este puente. "En concreto, o mesmo día do Cocido estiven alí, co alcalde, comprobando o problema, e sen fotos", dijo. Aseguró que la institución provincial programaba proceder a su arreglo "pero co que non contaba ninguén era coa dimensión do temporal padecido, que acelerou as cousas", sostuvo.

"Lamentable posado"

El titular de la Diputación manifestó también que "o lamentable posado fotográfico" de García, Meijón y Doval en Cachafeiro "podíano facer en Viascón (Cotobade) onde Fomento leva ano e medio coa estrada N-541 en obras e desviada porque perante todo ese tempo foron incapaces de levantar a ponte que tirou outra riada".

En este mismo contexto, el político del PP declaró que si hubiese que buscar un responsable del socavón producido en la conexión Cachafeiro-Vilapouca "sería o bipartito". "A conselleira Caride non quiso asumir a transferencia desta estrada que lle propuxemos (e sí quería asumir o tramo A Estrada-Forcarei, que está en perfecto estado), negouse a arranxalo, como fixera Cuiña co anterior, e incluso negaba que houbera un proxecto feito para acondicionar a estrada, cando o anterior goberno de Fraga o deixara na Xunta, na Deputación e no propio Concello de Forcarei", manifestó.

Louzán consideró "carroñeiro" este modo de hacer política del PSOE y estimó que sus políticos están "aproveitándose das desgrazas ou non importándolle os cidadáns senón a sús rentabilidade política". Añadió que este aspecto no resulta novedoso y fue entonces cuando pasó a referirse a casos como el del Prestige, el propio temporal, el paro o la fusión de las cajas gallegas. "Impórtalles recabar votos como sexa, con verdade ou con mentiras, e moi pouco os problemas reais da cidadanía", opinó el dirigente pontevedrés.