El dramaturgo Raúl Dans (A Coruña, 1964) ha ganado el XXIV Premio de Teatro Jardiel Poncela 2015 de la SGAE, dotado con 8.000 euros, por su obra "Las canciones que les cantaban a los niños", ambientada en los encuentros entre los presos de ETA y las víctimas del terrorismo. El premio supone, además, la inclusión de la obra en el Ciclo SGAE de Lecturas Dramatizadas y la publicación del texto en la Colección Teatroautor.

"É un premio moi prestixioso, ao que se presentan autores de todos os países de fala hispana. Síntome moi afortunado, agradecido e honrado. Gañei algúns premios, si, pero vivo cada novo recoñecemento coa mesma alegría e a mesma ilusión de cando empezaba a escribir", aseguraba ayer el dramaturgo.

La obra está ambientada en las ciudades de Vigo y Santiago durante la primavera del movimiento 15 M, meses antes de que ETA anuncie, en octubre de 2011, el cese definitivo de la actividad armada, y se remonta a la década de los 80 del siglo pasado, los años del terrorismo más duro y de los GAL. "O anuncio de ETA do cesamento da súa actividade armada foi un acontecemento histórico que poñía fin dunha vez por todas a unha época. Por outra banda, estaban os encontros entre terroristas e familiares de vítimas que promove a Vía Nanclares para a reinserción de presos de ETA. Pareceume un bo arranque para unha historia, para tratar temas que me atraen como a culpa, o perdón, a redención? Esas son as raíces de 'As cancións que lles cantaban aos cativos, un texto que, coma todos os meus, está orixinalmente escrito en galego", explica el autor.

Las ciudades de Vigo y Santiago están muy presentes en la pieza. "Sobre todo Vigo, coa súa paisaxe urbana chea de dureza. Era a cidade galega ideal para unha obra tan crúa e inexorable como a que tiña en mente. A terrorista que protagoniza a obra trasládase a Euskadi cos pais na adolescencia, a finais dos 70. Alí toma contacto co nacionalismo abertzale, entra en ETA e acaba comentendo un atentado. Despois de 20 anos en prisión regresa a Galicia: en Santiago reside a familia dunha das persoas que matou, e en Vigo viven agora os seus pais e unha filla que tivo antes de que a arrestasen. Por iso todo sucede en Galicia, creo que dunha forma moi crible", añade Dans.

El dramaturgo espera poder ver pronto su obra en los escenarios. "Escribo pensando sempre na representación dos meus textos e se esa representación non se produce, sinto mágoa e dor. Os textos teatrais que non se representan son como fillos que nunca medran, é algo antinatural. Esta é unha peza complexa en moitos aspectos, pero non na súa posta en escena. Son só catro personaxes e case non hai aparato escénico. Os personaxes teñen carne e o texto está moi traballado estruturalmente. Debería funcionar ben, pero iso nunca se sabe", concluye.