Con el fin de poner fin a lo que consideran un vacío institucional, el PSOE promueve una Ordenanza e Axudas a Deportistas Individuais que elevará a la Xunta de Goberno local y que cuenta con una partida inicial específica de 35.000 euros (ampliable, si fuera necesario) en los Presupuestos del Concello de Pontevedra. "A nosa cidade ten o privilexio de contar con numerosos talentos deportivos individuais en disciplinas tan diversas como a loita, o atletismo, a esgrima, o piragüismo, o taekwondo ou a natación. Sen embargo, á marxe das limitadas achegas que nalgúns casos perciben os clubes para os que compiten, non existe até a data ningunha liña de apoio económico a estes talentos para que poidan competir nas mellores condicións nas súas respectivas probas (en moitas ocasións de carácter internacional)", explica el grupo municipal en una nota.

El borrador de la Ordenanza, que fue redactado con la colaboración de algún deportista de élite, establece los criterios que regirían la convocatoria de bolsas y ayudas para deportistas que destaquen en su participación en competiciones oficiales de carácter individual, durante la temporada o anualidad de la convocatoria. Según explica el portavoz de los socialistas, Tino Fernández, con esta disposición legal se pretente evitar la actual "arbitrariedade e discrecionalidade" a la hora de conceder ayudas a deportistas, mediante "uns criterios obxectivos que sexan coñecidos por todos e todas con anterioridade".

El líder de los socialistas asegura que la actual situación lleva a que, en muchos casos, se produzcan "discrimacións", ya que, mientras se le dieron "axudas de miles de euros a deportistas que non o precisan, porque facturan máis dun millón de euros ao ano", se dejó de lado a otros que sí las necesitan. Uno de los casos que señalan es el de la luchadora Lydia Pérez Touriño, del Club Loita Pontevedra, que, como recordó Tino Fernández, tuvo serias dificultades para viajar a un Campeonato de Europa "porque non podía asumir o prezo do billete de avión". "Á Escola Hungaresa de Esgrima de Pontevedra nin sequera puidemos axudala para participar nun Campionato Europeo en Xerusalén. Son situacións que deixan un sabor moi amargo”, añadió el portavoz del PSOE.

Las ayudas que comtempla el borrador son de tres tipos: de iniciación, destinadas a menores de 23 años (máximo de 1.500 euros); de cualificación, para deportistas que presenten una trayectoria deportiva relevante (cuantía máxima de 2.000 euros), y de alto nivel, orientadas a deportistas que logren la condición de alto nivel según los criterios establecidos por la Xunta de Galicia (cuantía máxima de 3.500 euros).