Gondomar paga 409.858 euros por el canon de las depuradoras de la Xunta

El alcalde advierte de una subida de impuestos municipales para afrontarlo y exige la devolución

El alcalde de Gondomar, Paco Ferreira, conversa con la conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez.

El alcalde de Gondomar, Paco Ferreira, conversa con la conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez.

R.V.

De “atropello” y de “sablazo” calificaba ayer el alcalde de Gondomar, Paco Ferreira, el canon de la gestión de las depuradoras de la Xunta que ha costado, según aseguró, un total de 409.858,78 euros al Concello este año. Un “grave prexuízo”, recalcó, para las arcas municipales, que “inevitablemente conlevará directa ou indirectamente un incremento dos impostos municipais para garantir a viabilidade económica da Administración e poder seguir prestando os servizos á cidadanía”.

Ferreira planteará a la Corporación municipal en el próximo pleno una propuesta para exigir al Ejecutivo gallego la devolución de esta nueva tasa, también conocida como “impuesto a la lluvia”, que recoge la Lei do Ciclo Integral da Auga aprobada en julio de 2022 y que grava la gestión de las depuradoras gestionadas por parte de Augas de Galicia. El regidor recuerda que tanto la Diputación como la Fegamp advirtieron durante la tramitación de la norma “que se aveciñaba un sablazo para os concellos. Incluso as primeiras previsións efectuadas e que establecían un incremento do custo nun 60 por cento quedáronse curtas”.

Como subraya el alcalde, la depuradora de Gondomar “da servizo a outros concellos limítrofes, como é o caso do de Vigo, e as liquidacións que nos reclaman están a facerse de xeito estimativo sen saber que volume do que chega á depuradora lle corresponde a cada concello, e tampouco coñecemos os medios empregados para a medición do caudal que entra na EDAR”. Por eso Ferreira reclama a la Xunta que asuma íntegramente el coste de la gestión de la instalación y que devuelva la cantidad ya girada y modifique la ley para eliminar este canon “abusivo”.