Síguenos en redes sociales:

A identidade artística do IES María Soliño rumbo ao Thyssen

Foi un dos dez centros de España elexidos polo laboratorio de ideas do Museo Thyssen-Bornemisza. O Morrazo xa rematou a súa obra

A identidade artística do IES María Soliño rumbo ao Thyssen

Foi un dos dez centros educativos de España seleccionados para participar no proxecto artístico da maleta viaxeira (“Big Valise”) do Laboratorio de innovación docente do Museo Thyssen-Bornemisza de Madrid, denominado “Musaraña”. Efectivamente, a maleta viaxeira chegaba a principios de novembro ao IES María Soliño, de Cangas, instituto no que se imparte o Bacharelato de Artes, con moito éxito de alumnado de toda a comarca. De feito, máis de 70 alumnos e alumnas participaron neste proxecto para o laboratorio de innovación do Thyssen.

Foi a profesora Luz Beloso a encargada de enviar a solicitude ao laboratorio do Thyssen para participar neste proxecto, destacado e prestixioso no mundo da docencia e das artes. “Sempre quixen participar pero había que ir a Madrid e iso supoñía certa dificultade. Polo tema do confinamento nesta edición podía facerse na distancia. Mandei solicitude explicando como traballamos no centro e contando un pouco o proxecto e colléronnos! Moita ilusión!”, expresa a profesora de Arte e ilustradora, que traballou man a man nesta iniciativa con Roberto Brañas, profesor neste instituto e escultor. A idea da maleta viaxeira, como unha especie de museo portátil, procede do artista francés Marcel Duchamp, que entre 1836 e 1941 ideou un prototipo de museo viaxeiro.

A maleta enviada polo laboratorio do Thyssen aos centros seleccionados por destacar en ensinanzas artísticas ten dez compartimentos no seu interior: cada mes a maleta está nun dos centros elexidos e durante ese mes o colexio ou instituto desenvolve o seu proxecto artístico, que ocupará un dos dez compartimentos da maleta. Ese mes xa pasou no IES María Soliño e materializaron a súa aportación ao museo Thyssen cunha obra na que resumen ou simbolizan todo o traballo realizado neste proxecto: “Gromos nas fendas” (que conta cun espazo web propio).

Maleta viaxeira enviada polo laboratorio do Thyssen. Obras realizadas por coles de toda España. Un dos espazos é para o IES María Soliño.

A achega do IES María Soliño son uns restos dun barco, reais, que o alumnado conseguiu, e entre as táboas xorde un gromo (’brote’) que é como unha especie de flor metálica. Tratábase de facer un autorretrato, de explicar a identidade do centro e do alumnado, para que quede reflictida neste conxunto de dez propostas artísticas de centros de toda España. O proxecto do IES María Soliño expresa que, pese a todas as dificultades que estamos a vivir en moitos aspectos, sempre hai unha fenda, un espazo no que nacen novas ideas, que buscan espazos para saír (de aí o gromo no medio da madeira).

"Pese a todas as dificultades que estamos a vivir en moitos aspectos, sempre hai unha fenda, un espazo no que nacen novas ideas"

Na obra represéntase a natureza mariñeira da zona (O Morrazo, con alumnado de Bueu, Cangas e Moaña, principalmente) e o espírito artístico do centro, coa forza da arte xurdindo nos recunchos menos pensados. De feito, na obra incorporada polo IES María Soliño á maleta, que xa partiu cara outro centro (o destino final será o laboratorio de innovación do Thyssen), hai un código QR. “Se enfocas o código co móbil ou con outro dispositivo pódese ver todo o traballo do alumnado neste proxecto, porque cada un deles fixo unha obra expresando a súa identidade, por que lle gusta a arte, e que quere ser; unha especie de autorretrato, por iso nas obras non hai caras, son moi persoais, e todas elas están na exposición do instituto”, apunta Luz Beloso.

Resumo da obra do IES María Soliño. (Restos dunha embarcación e unha flor que agroma entre eles)

Pulsa para ver más contenido para ti