El Bloque Nacionalista Galego (BNG), arropado por la líder del partido, Ana Pontón, presentó ayer a la mañana en la Calle de la Barrera su candidatura por la circunscripción de Ourense para las elecciones a la Xunta de Galicia del próximo 25 de septiembre. Encabeza la lista provincial Noa Presas, sustituyendo a un clásico de las listas nacionalistas, Tereixa Paz, quien estuvo en el Parlamento de Galicia durante once años y que retoma ahora su vida como funcionaria. Presas está acompañada de Suso Vilasánchez, Maribel Poisa, Ángel Amaro, Moncho Boán, Diego Lourenzo (teniente de alcalde de Verín), Sofía García, Luís Pérez Estévez, Sofía Carril, Xosé Lois Freire, Ximena González, Purificación Candelas, Marcos Fernández y Xosé Rodríguez Fiz.

Sobre la elección de las candidaturas, Ana Pontón declaró que "se oficiou a través dun proceso participativo e de diálogo que concitou un amplo consenso dentro da propia organización".

En relación a los componentes de la lista provincial, la líder del BNG afirmó que "suman renovación e experiencia", son "persoas de diferentes idades e ámbitos sociais, dende xente que está implicada na política municipal ata aquelas que están traballando en movementos sociais, na defensa da sanidade pública, educación, cultura, feminismo, na defensa dos servizos públicos... ". En definitiva, todos ellos "recollen esa Galiza que quere saír adiante, esa Galiza que non tira a toalla e que cre que é posible un futuro diferente para o conxunto dos galegos e das galegas".

Particularmente, Ana Pontón definió a Noa Presas como "unha muller nova, pero con moita experiencia, intelixencia, loitadora, que ten una idea moi clara e que representa a esa xeración que non tira a toalla".

Galicia como "nación"

La portavoz nacional del BNG dejó claro que su partido no está "ante unhas eleccións máis" y cree que la solución a la crisis que estamos padeciendo pasa por una autorresponsabilización de las gallegas y los gallegos que radique en "superar un Estatuto de Autonomía que está esgotado". Dentro de este marco, Pontón ve necesario que se reconozca a Galicia "como unha nación, un recoñecemento que ten que significar dar un paso adiante nun autogoberno" que permita "mover os marcos que están condicionando o desenvolvemento dos nosos sectores produtivos, da innovación e da igualdade". Para ello, el BNG apuesta por una "modificación do sistema de financiamento que dote a Galicia de autonomía integral", invirtiendo el modelo actual, "no que o Estado recada todos os impostos e decide en que se teñen que gastar". "Os galegos e galegas temos non só que recaudar os nosos impostos, senón tamén ter capacidade regulatoria para crear unha fiscalidade xusta", apuntilló.

La líder nacionalista también apeló a la puesta en marcha de un "contrato de sustentabilidade,a que se cree unha axuda para as persoas que viven no rural e que ademais de facer actividade agraria, se comprometan a conservar es custodiar o territorio, a apostar tamén por unha nova política forestal ante a desolación de ver os nosos montes pasto das chamas", sobre la que, según la líder, ya se habían sentado las bases cuando el BNG tenía responsabilidades en el Gobierno de la Xunta. Para esto, propone "promover cambios estruturais de aproveitamento do monte, a posta en marcha das unidades de xestión forestal, modificar esa tendencia á deforestación de terras agrarias... en definitiva, de apostar por un rural vivo, por unha Galiza viva e por futuro".

Pontón recriminó asimismo la pérdida de fondos que, según ella, sufre Galicia dentro de España: "Cada ano, o Estado español recauda en Galiza 3.000 millóns de euros máis dos que logo se invisten, 3.000 millóns de euros máis significarían un incremento de case un tercio dos recursos que neste momento ten a Xunta de Galicia, e con eses cartos poderiamos estar mellorando a sanidade, a educación, apostando realmente pola innovación, atender os problemas da xente que ten dependencia, darlle oportunidades á xente nova neste país?". Para continuar, se mostró "convencida de que os galegos e galegas prefiren que eses millóns de euros se invistan niso ca en que seguir financiando institucións caducas coma a Casa Real, o exército ou mesmo a caixa B do PP". Para poner el broche final al acto, la portavoz del partido nacionalista afirmó que su candidatura "tende a man a todas as persoas que están desencantadas coa vella política de sempre para caminar xuntas nesta nova etapa que necesitamos abrir neste país a partir do 25 de setembro".

En la última llamada a urnas, la de las votaciones generales del 26 de junio, el BNG fue la quinta fuerza más votada en Galicia con un 2,89% de los votos; no consiguió ningún diputado. En las municipales de 2007, 2011 y 2015 resultó ser el tercer partido más votado, pero con un descenso notable del apoyo ciudadano y no consiguiendo en 2015 representación en el concello de Ourense después de muchos años haciéndolo. En las autonómicas de 2012, el partido nacionalista quedó en el cuarto puesto con 7 diputados en el Parlamento.