Xosé Luís Méndez Ferrín alerta de que los conspiradores contra la Real Academia Galega (RAG) alientan su fusión con otras entidades, como el Consello da Cultura Galega y el Instituto Ramón Piñeiro, comprometiendo su independencia. Explica que esa teoría "ten un autor", que identifica con los impulsores del "novo piñeirismo" -se refiere a las voces críticas con su gestión en la RAG, como Henrique Monteagudo, Rosario Álvarez Blanco y Ramón Villares-, mientras que rebaja el papel del también académico Xosé Luís Franco Grande, que aboga por erradicar el "minifundismo" cultural mediante la fusión de entidades, como un mero "reprodutor".

"A RAG segue en perigo", indicó ayer Ferrín, confirmando la advertencia que había realizado cuando anunció su renuncia, después de que académicos y personas externas le hicieron ver que "non tiña sitio" en la entidad. "Hai xente que pensa que ten que haber unha única cousa, que faga desaparecer a Academia", como apuntó Franco Grande, por lo que le dirige un reproche: "Normalmente, canto menos van á Academia, máis falan dela".

La autoría de esa propuesta, según Ferrín, "son as forzas que están conspirando, nestes momentos, contra a independencia da Real Academia Galega, contra a independencia da capacidade da RAG para interponer recursos, poño por caso". Y al insistir en que desvelara la "paternidad de la propuesta", se limitó a indicar: "Hai autores, é obra colectiva, pero vai a fracasar".

Ferrín dirigió un mensaje nítido a los niños que participaron ayer en el acto que se celebró en Esgueva (O Carballiño), con motivo de la celebración del Día del Agua, del Árbol y de la Poesía, mediante el que resume su estado anímico y la situación que acaba de vivir, al verse forzado a renunciar como presidente de la RAG. "Todo ten a súa cara boa e a súa cara ruín. Eu espero que miredes sempre pola cara boa das cousas e que fuxades da cara ruín, que sempre persigue todo e está coma unha sombra detrás de todo".

Finalizada la comparecencia, Ferrín indicó que ocho días después de que se produjera su dimisión, forzada por las filtraciones internas, lleva "unha vida normal de xubilado, de paseante de camiños, de beirarrúas e de países".

El expresidente de la RAG explicó que la confluencia de políticos, a los que se les ha atribuido un "ataque contra o galego", con escritores que defienden la lengua gallega en la Insua dos Poetas, ha sido posible ayer de la misma forma que "se conseguiu que en Berlín non disparasen durante moitos anos os dunha banda contra os da outra. Iso foi bo. Tamén é bo que se dea unha coexistencia pacífica. Agora, os principios son os principios. O decreto do trilingüismo agrede ó galego, é recesivo e contrario ó noso idioma. Iso dirémolo sempre. Estámolo dicindo. Por iso a Academia Galega ten interposto un recurso de casación no Tribunal Supremo en Madrid que nos vai dar a razón, seguramente. Pero iso non quere dicir que non se poida convivir coa xente e falar con ela".