Ixtlilton era el dios azteca del juego, la diversión y la cura. Se podría invocar perfectamente para crear, declamar y leer poesía ya que ayuda a sanar almas, sirve de ocio y es, en sí misma, para muchos y muchas una deidad.

El Festival Kerouac de poesía, con raíces gallegas, ha logrado abrir un puente aéreo entre la costa y la montaña gallega y las tierras mexicanas y de Estados Unidos. Desde Nueva York, su codirector Marcos de la Fuente presentó la apertura de la nueva edición internacional en la que declamaron y participaron Chus Pato y Rocío Cerón.

Mañana, a partir de las 20.00 horas y a través del Facebook del Festival y Zoom, participarán autores como la gallega Lara Dopazo o los mexicanos Balam Rodrigo, de Chiapas; o Samir Delgado de Durango, entre otros.

Para la marinense Lara Dopazo explica qué supone para ella participar en esta edición: “Faime ilusión porque supón achegarme a un lugar moi querido. A min, cambioume bastante a vida. Fun con 23 anos alí e México e vin que era un país moi vivo, cheo de posibilidades, moi enriquecedor no cultural e social”.

Para Dopaz o(“Claus e o alacrán”, “Os lobos na casa de Esaú”), “neste lado do mapa, Galicia, temos como un lastre. EnAmérica Latina teñen unha visión de futuro máis grande, aquí estamos como lastrados polo pasado”.

Sobre el porqué de su escrita poética, asegura que no lo tiene “claro” pero reflexiona que para ella “é unha forma de relacionarme co mundo, para entender o que me rodea. Foi consecuencia de ser moi lectora dende moi nena. A poesía como a filosofía axuda máis a facer preguntas que a a topar respostas”.

La autora explica que “sempre utilizo personaxes ficcionados pero para min é fundamental entender que emoción se transmite e que realidade se quere atacar dende aí. Ti escribes dende as túas percepcións e a túa forma de estar no mundo pero hai un montón de recursos para modelar ese contido como a imaxinación doutras vidas e persoas posibles”.

Lara participó en el taller de traducción de poesía “Con barqueiro e remador” que organiza Yolanda Castaño para la Isla de San Simón. “Foi unha experiencia incrible pero eu era un pouco escética porque este obradoiro era presencial pero este ano foi virtual”, explica Dopazo, quien al final quedó enamorada de la experiencia.