Una historia de misterio con un gran elenco de actores gallegos y enmarcada en unos parajes naturales tan bellos como, en función de la meteorología, duros. Eso es lo que promete ser "Ons", el quinto largometraje de Alfonso Zarauza, un proyecto que ayer fue presentado en la carpintería de ribeira de Banda do Río, en Bueu, para partir después hacia el archipiélago, en donde desembarcó todo el equipo formado por 45 personas. Permanecerán en la isla entre 5 y 6 semanas, con algunos intervalos para volver a sus casas.

El acto de presentación en Bueu contó, además de con el propio director, con el conselleiro de Cultura e Turismo de la Xunta de Galicia, Román Rodríguez; el director de la Axencia Galega das Industrias Culturais (Agadic); la diputada provincial de Cultura, María Victoria Alonso; el concejal buenense Xosé Leal; el productor Xavi Font; y los actores Antonio Durán, "Morris", Melania Cruz, Marta Lado y Anaël Snoek, entre otros.

"É a miña quinta longametraxe, pero posiblemente sexa o proxecto máis complexo e apaixoante de todos", desveló el cineasta, antes de asegurar que "sería imposible telo sacado hai uns anos, pero agora vivimos un momento de madurez na profesión, cos mellores actores e productores, e podemos facer un tipo de cine impensable antes". Sobre la película apunta que se trata de un film de "misterio cun barniz autoral", que habla del amor, pero no desde una perspectiva romántica tópica, "senón do que precisamos cando amamos, da escaseza, da necesidade de amor, do instinto natural, do desexo sexual", todo en una isla a la que define como "un paraíso que por momentos pode ser un inferno". Asimismo, destacó que posee una visión muy femenina debido a que la mayor parte del reparto está integrado por mujeres y porque seis de los ocho responsables de los departamentos técnicos también son mujeres. "Tamén niso somos vangardistas na integración das mulleres no cinema", dijo.

El conselleiro de Cultura e Turismo se mostró convencido de que el trabajo "ten todos os ingredientes para ser un producto de éxito: un gran director, un elenco de actores de alto nivel e unha trama que promete", y que tiene "un telón de fondo emblemático, cunha beleza de primeiro nivel, un espazo que desexamos que moi pronto sexa Patrimonio da Humanidade". Aseguró asimismo que para la Xunta de Galicia era "un enorme pracer" financiar un proyecto "cun gran impacto na promoción da nosa cultura", a la vez que glosó la calidad del sector audiovisual gallego. "Estamos presentes nos festivais de San Sebastián e Cannes, e neste último co recoñecemento da crítica a "O que arde", de Óliver Laxe, feita pola mesma productora que 'Ons' [Maruxiña Film Company, en colaboración con la portuguesa Bando Á Parte]". Serán cinco semanas y media de rodaje "nun espazo simbólico", afirmó Román Rodríguez, a la vez que deseó "un éxito, porque o seu éxito será o da cultura galega".

Xosé Leal apuntó que la película "vai ser un referente a nivel mundial" y que su meta no es lograr más turismo, sino mostrar que el archipiélago es "un espazo de cine, un espello non só da illa senón da vosa idiosincrasia", dijo aludiendo directamente a los representantes de la Asociación de Amigos y Vecinos de Ons allí presentes. subrayó la importancia de que se ruede en castellano y en gallego, "que a nosa lingua estea representada, porque co galego pódese ir a todo o mundo". Y apostó por pelear para que el preestreno del largometraje "sexa en Bueu ou en Ons". Desde la Diputación María Victoria Alonso habló del papel del sector audiovisual en la promoción turística, una idea que, dijo, comparte el organismo supramunicipal.

Xavier Font expresó la intención de hacer un cine "valente, unha partida de xadrez coa climatoloxía, un proxecto difícil de concebir no artístico e na producción", y significó que al igual que existen medidas de protección para la fauna de las Illas Atlánticas, "o noso cinema está en perigo de extinción e grazas ás axudas e ós festivais que nos premian segue esa valentía".

Por parte del elenco de actores tomaron la palabra Melania Cruz y Morris. La primera subrayó la importancia "dun cinema feito con mimo, que leva máis traballo do que parece. Para min é unha aventura porque estaremos alí cinco semanas e media", y anunció que "o que se conta na película ten que ver coa climatoloxía de Ons, A paisaxe exterior ten que ver coa interior". En la misma línea se manifestó Morris, al asegurar que la isla "é un personaxe máis" y echó mano del sentido del humor para decir que "espero non molestar demasiado aos illáns. Espero que nos influamos unos aos outros para levar a película con tanta paz e harmonía como teñen as illas".