La Illa de Samertolaméu siempre estará viva. Pese a estar unida a la península mediante un relleno, tiene vida propia. Es Moaña pero es Meira, es Meira pero es "a Illa" y ayer lo fue en todo su esplendor con motivo de la XV edición de la Feira Tradicional de Artesanía "Arte na Illa".La feria es más que puestos de artesanía -ayer los había en torno al atrio- es una reivindicación de las tradiciones gallegas que desde este pequeña isla se ha llevado por todo el mundo, como así destacó el pregonero y poeta local de Moaña, Daniel Costas: "...este anaco de terra quen propiciou o encontro desta illa con todas as illas do mundo. Dende aquí viaxamos a Madeira, as Azores, as Illas estremeñas do Val do Ellas onde refemos esta illa na Itaca. A Itaca sempre estará esperando por todas e cada un de nós".

Daniel Costas ofreció un pregón en forma de verso, musicado con gaita de fondo y enfundado en su traje de gaiteiro de Meiramar-Axóuxeres. Enel pregón recordó su infancia en Samertolaméu, en donde se enamoró, se hizo adulto "aquí aprendín a lavar a louza en barreños, a clareala e volvela a enxaguar, a vivir no cheiro a sardiñas, a perderme entre a as caixas de cervexa e as botellas de viño novo que traxejábamos unha a unha cada ano. Aprendemos a xojar nesta illa entre os coches de choque da festa e as carreiras e as redes secas impolutas como miña infancia na illa". Recordó lo que él aprendió de niño de que "as illas hai que amalas, hai que descubrilas unha a unha, hai que remalas ben arredor" y dijo que en la de Samertolaméu "pendula a música e a palabra, un percorrer o mundo tras un selfi panorámico. Somos pinceladas sobre a illa inmortal de Meiriña na que bailamos, ?repenicamos os penexos, sopramos as almas de musa folk, sementamos como a ti sementaches Uxío Piñeiro", en recuerdo al presidente de Meiramar-Axóuxeres, fallecido de forma repentina hace casi dos años.

Daniel Costas dibujó el pasaje de Meira donde él se crió, el mar, sus playas, las fábricas que soportaban el naval, las lonjas y "canteiras e bandeiras lusitanas..." de una tierra "onde os remos se gardan mirando o ceo e os nosos soños dentro das nasas que apañan a nosa historia". Reivindicó, y con ello recordó a su "irmán" Benxamín Riobó, reconocido librero y apasionado de las embarcaciones tradiciones, que también desaparecido a una edad temprana, que se siga en la lucha por la lengua y la historia para dignificarla y colectivizarla y aclamó por la vida de esta "Illa": "Nesta illa presentei os meus libros, contei contos, aprendín a facer vibrar a pel cos golpes do piñeiro; non fun quen de bailar pero non foi por non intentalo. Non fun quen de perderme porque sempre fun agarrado a esta festa tradicional, a este traxe que representa. Nesta Illa escoitei moita música e disfrutei de ver bailar a otros e volvín a ela acompañado e apareceu a miña Aurora e aprendín a quererme na mirada de Sabela. Nacín moitas veces nesta illa pero sempre puden, porque esta illa sempre estará viva".