El patrón mayor de Bueu, José Manuel Rosas, optará a presidir la Federación Provincial de Cofradías de Pontevedra y se presentará a las elecciones que tendrán lugar el viernes 9 de noviembre. Rosas, que ha ejercido en los últimos tiempos como vicepresidente y mano derecha del anterior responsable provincial, José Antonio Gómez, anunció ayer una decisión "moi meditada, de moito calado, que me levou moito tempo e que quizais tiña que levarme algún máis". El cabeza visible del cabildo buenense afirma que da el paso después de haber consultado con mucha gente del sector y que solamente espera ahora que la decisión tomada "fóra a máis correcta e eu estea á altura das circunstancias para que entre todos poidamos conseguir que os traballadores do mar teñan mellores condicións".

El ya candidato a la Federación Provincial desvela que tuvo muchas dudas "porque teño unha familia e unha cofradía que atender que é moi importante para min, e agora terei que repartirme. Unha parte de min dicía que non pero despois chegáronme mensaxes de xente animándome e acabei por decidirme" hacia una nueva etapa que califica, usando el símil marinero de "nova singladura, coa responsabilidade de levar a bo porto a tripulación".

Una de las razones por las que se decidió a dar un paso al frente fue por el hecho de que José Antonio Gómez no opte a la reelección. "Se el seguise eu xamais me presentaría, non iría en contra do meu presidente", dice, a la vez que glosa la figura de una persona con la que en su momento "fomos rivales, non enemigos, pero para min foi un bo presidente e un bo compañeiro. E creo que o sentimiento é mutuo". Sin entrar a detallar sus objetivos en caso de alcanzar la presidencia de la Federación Provincial, todo apunta en sus palabras a que habrá una línea continuista. "Para ben ou para mal fun vicepresidente, e teño que dicir que tiven bastante mando, e liberdade e complicidade por parte de Joselito [José Antonio Gómez]", afirma. "De feito alí non se movía o barco sen que eu tivese coñecemento. Foi un pracer ter navegado con el e posiblemente fun das persoas que máis lle pediu que seguira", subraya.

Con nuevos frentes abiertos para el sector de la pesca artesanal -sin ir más lejos el de la nueva normativa europea de tratamiento de los descartes-, la labor dentro de la Federación Provincial se antoja complicada. "Queda moito polo que loitar e haberá que tentar capear cada borrasca", señala, apuntando que "non é o momento de falar das miñas propostas" ya que únicamente es un candidato más. "Hai outros 43 posibles candidatos que teñen todo o dereito de presentarse" ,sentencia.