Suscríbete

Faro de Vigo

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La Biblioteca Nós ya tiene placa

Reeditan una colección de diez libros de la ‘Xeración Nós’ con motivo de su centenario

El conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodriguez, el presidente de la Diputación de Ourense, Manuel Baltar, y el Presidente de la editorial Galaxia, Antón Vidal, presentaron ayer una coleccion de diez libros de los autores más representativos de la Xeración Nós, reeditados con motivo del centenario de la revista. Los títulos son: “O esquecedor mentor de Nós”, de Antón Losada Diéguez; “Teoría do nacionalismo galego” y “Leira”, de Vicente Risco;“Polos vindeiros da saudade”, “Entre a vendima e a castañeira” y “O Señorito da Reboraina”, los tres de Ramón Otero Pedrayo; “Vicente Risco”, de Carlos Casares, “Co pensamento na patria”, de Antón Vilar Ponte, “Antífona da cantiga”, de Ramón Cabanillas y “Diario 1921” de Castelao.

“Esta é unha iniciativa na que contamos co mellor aliado, a editorial Galaxia, que simboliza a resistencia cultural do galeguismo e que está moi vencellada tanto a Nós como a Ramón Otero Pedrayo presente na súa primeira asamblea”, expuso el conselleiro antes de subrayar que se trata de una editorial con más de 70 años de historia y casi 4.000 libros editados entre los que se encuentran “autores ilustres como Castelao, Risco e Cuevillas”.

Asimismo, Rodríguez destacó el valor de la ciudad de Ourense en la actividad y creación cultural y la importancia de este grupo de intelectuales para su historia. “Falar de ourense é facelo dunha referencia cultural artística e literaria, dunha cidade que acolleu a numerosos escritores e poetas e que veu nacer un dos monumentos máis importantes dos últimos séculos, a Xeración Nós.

Román Rodríguez afirmó que la historia de la ciudad está marcada “pola herdanza intelectual de Nós” identificando como prueba de ello el nombre de la biblioteca pública de Ourense, que acogió el acto de presentación y que se denomina Biblioteca Nós por decisión de los vecinos. Ayer se descubrió la placa que identifica este recurso público que forma parte del complejo cultural de San Francisco.

Compartir el artículo

stats