Deixar fluír as potencialidades a través da creatividade
"Mira profe! Mira que pasada de pirámide fixemos coas caixas e os cartóns!". O propio alumnado expresa este tipo de cousas e cando xorde algo espontáneo priorízase
![Foto enviada polo mestre Diego Ricón para mostrar o traballo creativo do alumnado.](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/4e748cee-899f-454b-af6e-bc1229933af7_16-9-discover-aspect-ratio_default_0.jpg)
Foto enviada polo mestre Diego Ricón para mostrar o traballo creativo do alumnado.
Diego Ricón. Mestre de Infantil
No gran discorrer de capacidades que coma titor de 3 anos teño o privilexio de ver florecer no meu alumnado, a creatividade sen dúbida supón unha das máis fascinantes, xa que é capacidade e competencia en si mesma e polo tanto unhan valiosa ferramenta para o crecemento. Facilítanos unha canle perfecta para canalizarnos (dando renda solta aos nosos talentos) permitíndonos resolver conflitos da vida diaria (de forma cada vez máis única e orixinal) e por suposto axúdanos a expresar as nosas potencialidades plasmando << o que, e como somos >> debuxando o << que e como facemos >>.
Os que sentimos e vivimos a escola actual como activa, baseada na sorpresa e no descubrimento como eixo troncal da nosa metodoloxía, sabemos que axudar a espertar as reaccións creativas require, como se de unha exótica planta se tratase, dun ambiente, substrato e contorna axeitada, baseada entre outros factores:
No valor e reforzo que lle damos ao acto creativo, así pois as conexións dun cerebro que crea aumentan cando na aula eu, como mestre, valoro a creatividade como ferramenta que non só lles serve aos meus nenxs para sorprenderse, senón que lles vale para sorprender. (“Mira profe! Mira que pasada de pirámide fixemos coas caixas e os cartóns”).
![Clase de Diego.](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/40e827a5-7a6f-4544-b3c3-ad2fd56947d0_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Clase de Diego.
Será por suposto clave como nós, os titores, enfrontamos tamén a creatividade así << se o meu mestre fai cousas creativas e sempre se entusiasma cando facemos cousas orixinais, será moito máis sinxelo que se produza a ‘chispa’ que en pouco prenda en cousas fermosas>> de aí que este enfoque debe constituír unha constante vital no día a día da aula e conformar un pilar no noso papel coma docentes.
Nin que dicir ten que todo o que xira en torno aos procesos creativos, require apertura e flexibilidade natural, de aí que debemos estar dispostos a paralo TODO se nalgún intre xorde algo creativo que mereza a pena.
Que xorde a gran tubería infinita por toda a clase implicando dinámicas cooperativas, socializadoras…? pois cancelando todo o que tiña pensado facer a continuación. Que alguén crava un pau nun polispán e comeza a xestarse unha obra en equipo que non para de crecer e crecer? Pois adiante, e eu apúntome tamén coma mestre a ver en que acaba a cousa.
![Experiencia creativa.](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/23013210-1799-4653-9e88-3fa79447680c_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Experiencia creativa.
Pero como articulamos todo isto?, sen dúbida axudan espazos amplos simplificando o menor número de mesas posibles, dinámicas pouco directivas de mobilidade en recantos, o chan como lugar privilexiado de traballo, materiais comúns e accesibles, recantos dinámicos que se renoven e esperten a curiosidade (Atelier de arte, espazo de minimundos…) son algunhas ideas marco que sustentan esta filosofía dunha escola que sente e valora que creando e recreando, montando e desmontando o noso alumnado vai facendo cada vez máis seu o mundo que os rodea.
![Experimento con iogures.](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/c5168386-fbee-4fe5-a7f6-9e245cdd51ae_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Experimento con iogures.
- Máxima alerta de la Policía Nacional por el mensaje que está llegando a los móviles de miles de personas
- Una belleza de armas tomar
- Un nutricionista desvela qué es lo primero que le quita a los pacientes que quieren adelgazar
- Uno de los dos tripulantes gallegos desaparecidos sobrevivió al secuestro del atunero Alakrana del 2009
- El abandono no entiende de razas ni de dinero: mascotas que valen miles de euros llegan a A Madroa
- Condenan a dos años y medio de prisión al maquinista del Alvia y al exdirector de Seguridad de ADIF por el accidente de Angrois
- La familia del vigués que murió tras el concierto de Karol G anuncia denuncia: 'No hubo forcejeo ni pelea
- Mujer de más de 45 y sola busca ayuda