Ana Cela / A ESTRADA

Enardecidos aplausos toman la estancia. El salón de plenos está a reventar y el público decide disfrutar en pie de este momento histórico. Una simpatizante socialista sale de entre las butacas portando un gran ramo de flores. Su destinatario es el mismo que sujeta con fuerza el bastón que simbólicamente lo reconoce como el máximo mandatario del Concello de A Estrada. José Antonio Dono es ya el nuevo alcalde de todos los estradenses, "dos que votaron á dereita, á esquerda ou ao centro".

"Quero en primeiro lugar dicirvos que estou emocionado e orgulloso de ser o alcalde do meu pobo", comenzó diciendo, tras tomar posesión de su cargo, el nuevo regidor local. "E estou orgulloso tamén de ser o primeiro alcalde socialista da Estrada despois de Suso Tallón, a quen lle debemos en gran parte estar hoxe aquí, e tamén quero dicir que estou orgulloso de ter conseguido para o Partido Socialista, por vez primeira vez na democracia, unha victoria que vai ser histórica para o partido e para os estradenses. Por iso quero agradecerlle aos cidadáns o apoio; estoulle e estareille inmensamente agradecido durante toda a miña vida", continuó asegurando Dono, interrumpido en varias ocasiones por el aplauso emocionado de los presentes, que desde la misma irrupción del alcalde en el salón de sesiones no quisieron dejar de mostrarle con palmas y vítores su respaldo.

José Antonio Dono quiso agradecer de antemano a sus compañeros de corporación "o traballo que van facer polo Concello de A Estrada" y les ofreció por su parte "traballo, consenso e negociación ata a extenuación para obter os mellores resultados para o noso pobo". "Como sabedes, o concello está pasando por graves dificultades e vai a ser responsabilidade de todos os que estamos aquí solucionar estes problemas, que deben ser resoltos no menor plazo posible, porque senón acabarán sendo problemas estructurais", recomendó.

A los funcionarios municipales, Dono quiso decirles que cuenta "co seu apoio, evidentemente laboral, para poder sacar adiante os proxectos que necesitamos para o noso concello". "O único que lles vou pedir é o seu traballo", añadió. Después de agradecer el trabajo "excepcional" realizado por su candidatura, el nuevo mandatario estradense también quiso pedir a su grupo durante los próximos 4 años "un esforzo máximo e mantido para cumplir coa nosa palabra, para decirlle aos estradenses que cumprimos co noso programa, coas ofertas que fixemos durante a campaña electoral".

Las últimas palabras del primer discurso como alcalde de José Antonio Dono se dirigieron a todos los estradenses, a los que brindó "disponibilidade absoluta, día e noite, para traballar todos xuntos pola Estrada" y un concello de puertas abiertas para "todos os veciños, para os que nos votaron, para os que non nos votaron, os de dereitas, os de esquerdas, os de centro, a corporación, as asociacións de veciños, as asociacións deportivas... para entre todos sacar este pobo adiante".

La toma de posesión de la nueva corporación de A Estrada comenzó con la formación de la mesa de edad, integrada por José Antonio García Villar (PP) y Juan Antonio Torres Álvarez (Cidadáns). Después de los juramentos de ambos como concejales, hicieron lo propio por el PSOE José Antonio Dono, Manuel Otero Espiño, Manuel Sanmartín Obelleiro, María Montserrat Maceiras Vicente, Irene Aguiar Lale, Ana María Asorey Brea, Mónica Magariños Covas, Román González Rodríguez y Manuel Loureiro Loureiro. Por el Partido Popular tomaron posesión -además del edil anteriormente citado- Miguel Ramón de la Calle Amaro, José Antonio Maceira Besteiro, Gisèle Maïssa Rodrigo, Cristina Goldar Souto, José López Campos y José Vicente Vicente, mientras que por el BNG fueron nombrados Raquel López Doce, Xoán Carlos Castro Blanco e Isabel Ruiz Ferro y por Cidadáns José Manuel Reboredo Baños, junto al ya mencionado Juan Torres.

Abstención del BNG

Seguidamente se procedió a la votación del alcalde. Antes de que los ediles comenzasen a introducir su voto en la urna, la portavoz del grupo municipal del BNG, Raquel López, pidió tomar la palabra para explicar la decisión del Bloque de no presentar candidata a la Alcaldía. Recordó que existe un acuerdo entre BNG y PSOE "a a nivel nacional que implica para as dúas forzas asinantes do pacto facilitar o acceso á Alcaldía do candidato con maior respaldo social" pero quiso puntualizar: "O que non vai facer o BNG é o que ten feito mesmo o propio partido socialista noutros concellos no día de hoxe participando en compoñendas para impedir o acceso á Alcaldía do BNG e o BNG da Estrada, os tres concelleiros electos, non imos a participar en ningún tipo de compoñenda e imos a facilitar que José Antonio Dono sexa o alcalde porque así o deciudiu unha parte moi importante da cidadanía da Estrada".

La apertura de las urnas deparó 9 votos para José Antonio Dono, 7 para el candidato del PP, Miguel de la Calle Amaro, y 2 para el líder de Cidadáns, José Manuel Reboredo. Proclamado oficialmente como alcalde, el candidato socialista tomó del bastón de mando de manos del edil popular José Antonio García Villar.

Tras su investidura y su discurso, Dono López recibió, ya como regidor local, los abrazos y felicitaciones de los presentes. Posteriormente, en la que fue su primera comparecencia ante los medios, el alcalde aseguró que el lunes ocupará a primera hora de la mañana el sillón que le corresponde en la Alcaldía para comenzar a enterarse de "cómo está esto". "O primeiro será plantear a organización, ver que comisións imos ter, que delegados...". Asimismo, entre los primeros quehaceres de Dono estará comenzar a preparar un pleno extraordinario, en el que se dará cuenta de las delegaciones y comisiones que se formen y sus respectivos miembros, junto a la dedicación exclusiva que solicitará el regidor.

En este contexto, la intención de Dono es que esta misma semana pueda efectuarse el reparto de delegaciones, una cuestión en la que no entró a precisar si esta distribución se efectuará únicamente entre los 9 ediles socialistas.

Respecto a la abstención del Bloque en la votación, el nuevo mandatario estradense siguió apuntando que "o mellor para A Estrada é un goberno estable co BNG" pero no quiso entrar a valorar sus decisiones. "Seguiremos intentando puntos de encontro, penso que sería un goberno estable. Se non pode haber un goberno estable, desde o luns buscaremos o mellor acordo que poida haber co BNG en en temas cruciais con tódalas forzas políticas, porque hai cuestións que é bo que teñan o consenso de tódolos grupos".

José Antonio Dono aseguró que uno de los temas fundamentales que tiene que afrontar el ejecutivo que ahora dirige es sacar adelante el nuevo Plan Xeral. "Hai que sacalo adiante, con consenso ou sen el, é unha prioridade absoluta e básica para o Concello de A Estrada. Se hai consenso mellor, pero senón imos a sacalo adiante igual, aínda que perdamos as próximas eleccións municipais porque entendemos que é a pedra angular de todo o que se poida facer neste concello".

Después de tomar contacto con la situación en la que se encuentra la administración que ahora le toca dirigir, Dono iniciará los contactos que sean precisos con el gobierno gallego para agilizar los proyectos que desea impulsar para A Estrada. "Primeiro temos que organizar a casa e despois saír a fóra", subrayó.