El Concello de Moaña echó ayer el cierre de la exposición "Viacrucis en Galicia", del artista Benito Paz Trelles (1936). El pintor refleja en sus cuadros la pasión de Jesucristo mezclada con elementos de la historia de Galicia. Personajes como Rosalía de Castro, Castelao o la catástrofe del Prestige están presentes en este particular Viacrucis que en el acto de ayer la alcaldesa, Leticia Santos, definió como "as viñetas dun cómic que nos van contando a nosa historia sen empregar palabras".

La peripecia vital de Paz Trelles es quizá lo más llamativo de una exposición que ahora viaja a Fisterra, en donde estará en Semana Santa, y que en próximos meses visitará A Coruña, Cangas y Pontevedra.

El moañés inició su formación gracias a una beca de la antigua Caja de Ahorros de Vigo, "asociacións que moito antes do estado do benestar permitiron a persoas humildes comezar os estudios, igual que os seminarios", apuntó el técnico de Cultura, Manuel Rúa.

"Estudei Belas Artes xa xubilado, e terminei a carreira con 78 anos. Era o meu hobby de sempre. Sempre me inclinei pola pintura e o debuxo. De feito, no seminario fun profesor de debuxo", recuerda el propio autor.

Tras estudiar para cura en Santiago y ejercer como tal en Fisterra, el moañés pasó a dar clase en un seminario, puesto en el que estuvo 16 años. "Nun instituto da Coruña coñecín á miña muller, foi cando decidín pedir a dispensa", rememora en la clausura. Fue entonces cuando emprendió un camino nuevo, pero casi siempre ligado a la enseñanza. "Saín a estudar Teoloxía en Roma, con todas as clases en latín. Dalí marchei a París, a estudar linguas bíblicas. Preferín ese camiño antes que a tese doutoral, porque iso me obrigaba a voltar ao seminario".

Esta trayectoria vital le llevó de nuevo a volver a dar clase en Placeres y en A Coruña. "Apareceume despois unha praza para ensinar galego. Pasei un exame e me deron un destino provisional. Despois me matriculei e terminei filoloxía galega", señala.

Ahora, cerca de cumplir los 80 años recorrerá Galicia como artista. Está muy satisfecho de la acogida de la obra en su tierra, pues "todo o mundo se desfixo en loubanzas sobre a exposición, porque a consideran orixinal. É a primeira vez en Galicia que alguén traslada aos tempos de hoxe o Viacrucis". Recibió el reconocimiento de la alcaldesa y del edil de Cultura, Salvador Meira.