El presidente de la Deputación de Pontevedra, Rafael Louzán, salió ayer al paso de las declaraciones del diputado socialista y presidente de la comisión de Fomento en el Congreso de los Diputados, Antón Louro, en las que le pedía que facilitase el proceso de transferencia a la Xunta del vial A Estrada- Vilapouca indicando que la conselleira de Política Territorial, la socialista María José Caride, "non pide á Deputación que transfira o tramo Cachafeiro-Vilapouca, que necesita unha gran inversión senón que demanda a transferencia do tramo A Estrada-Cachafeiro, que está en perfecto estado, casualmente gracias á inversión que fixo o anterior goberno do PP". Por ello, Louzán pide a Louro "que se informe un pouco máis antes de falar" y afirma estar "a favor de transferilo". Sin embargo, cree que "a que non quere é a conselleira ainda que Louro non se enterara".

Recordó que la Xunta "presentou con gran bombo e platillo" en junio un plan de transferencia de viales entre las administraciones autonómica y provinciales. Quince días después, los cuatro presidentes de las Diputaciones fueron convocados por la conselleira y ésta les facilitó diversa documentación y "un mapa coas estradas que quería que lles transferisemos á Xunta" y con las que ésta transferiría a las diputaciones, información que se publicaría en verano.

Según Louzán, en la documentación que le dio Caride figuraba la propuesta de transferencia del vial A Estrada-Cachafeiro -"sustancialmente mellorado polo anterior goberno do PP sendo conselleiro Xosé Cuiña"- pero "curiosamente non pide que lle transfiramos o tramo Cachafeiro-Vilapouca", que necesita mejoras e inversiones. Por eso, Louzán cree que Louro"antes de falar por falar" debería "documentarse e poñerse dacordo cos seus correlixionarios de Santiago". Dice que el Plan de Estradas da Xunta es una "declaración de intencións, vaga e imprecisa" porque no se sabe qué ocurrirá con las actuaciones que plantea y no recoge el Plan Estatal de Infraestructuras e Transportes (PEIT) como "o caso da suposta vía de alta capacidade Chapa-A Estrada-Caldas".