Síguenos en redes sociales:

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Una escena de "Río Bravo" con Xron en primeiro plano. // Chévere

Xesús Ron "Xron": "Sen perder a esencia de compañía gamberra pasamos de marxinais a unha posición central"

Xesús Ron, coñecido artísticamente como "Xron" (1965, Vigo), é un dos actores que hoxe interpretará a obra "Río Bravo", ás 22.30 horas no Auditorio. Trátase da reestrea da obra coa que a compañía comezou a súa andaina, co gallo do seu 30 aniversario.

-De onde xurdiu a idea de reestrear a obra "Río Bravo"?

-Xusto esta semana se cumpren 30 anos da primeira actuación en público de Chévere, no ano 87. Decidimos facer unha paradiña no camiño e celebrar estes 30 anos cun carácter festivo. O teatro é un arte efímero e nós estamos nun momento de máxima actividade e pasando o noso mellor momento profesional e creativo. Sacamos forzas para voltar a montar obras antigas e darlle a oportunidade ao público novo de coñecelas. De ahí que se recupere "Río Bravo".

-A reestrea é en Cangas?

-Si. Fixemos unha segunda versión hai 15 anos. Pero dende entón nunca se voltou a montar. A obra non vai xirar. Se fai en Cangas mañá -por hoxe- e de martes a domingo en Santiago.

-Non é algo moi visto, unha comedia baseada nun western. Non?

-Se estreou en 1990. É unha parodia e revisitación de todos os estereotipos do western, tanto cinematográficos como das novelas do Oeste que chegaron a España nos anos 60 e 70.

-E que tal funcionará nun festival cómico?

-Seguro que ben. "Río Bravo" é a obra máis festiva e máis cómica que Chévere fixo nunca. É unha auténtica festa teatral. Dende que empeza ata que acaba. Trátase de que o pase tan ben a xente do público como a xente do escenario. Se rompe a cuarta parede. O público tamén se convirte nalgún momento nun actor colectivo. É moi musical e con cancións pegadizas. Trátase dun teatro con poucos elementos pero moita efectividade.

-Vostede está en Chévere dende o seu nacemento?.

-Practicamente. Eu entrei no ano 1988, un ano despois.

-Que mudou na compañía dende aqueles inicios?

-Mudou moito, como mudou o mundo dende finais dos 80. Agora estamos vivindo o futuro que imaxinabamos. Comenzamos sendo unha compañía moi marxinal, que naceu nas marxes. Todos eramos autodidactas e viñamos do rock, do activismo político e cultural. O que cambiou sobre todo é que despois de 30 anos podemos vivir do teatro. Xa non somos unha compañía marxinal. Sen perder a esencia daquel Chévere gamberro, crítico e ácido creo que ocupamos unha posición máis central dentro da escena galega. Hai tres anos recibimos o Premio Nacional de Teatro. Iso demostra que é posible vencer sen perder os compromisos e a personalidade propia.

-O teatro galego superou os peores momento da crise?

-A crise que se viviu non foi de creación nin de talento. Foi exclusivamente política. Provocada polos gobernos español e galego que responderon a unha crise dun sistema especulativo de xeito irresponsable. Recortaron en sanidade, educación e cultura. Grazas a que o teatro galego é un sector profesional e responsable as pequenas compañías lograron sobrevivir a este momento de recorte e abandono das políticas culturais.

-Que supón unha Mostra como a de Cangas, con 34 anos de historia?

-O teatro galego ten moitísimo público. A vitalidade dunha mostra como a de Cangas é un exemplo. Os principais festivais de Teatro de Galicia están en vilas, non en cidades. A de Cangas é un exemplo de como unha iniciativa de base se mantén no tempo. Está nun momento moi potente.

Esta es una noticia premium. Si eres suscriptor pincha aquí.

Si quieres continuar leyendo hazte suscriptor desde aquí y descubre nuestras tarifas.