Los Sauces, unha discoteca con moita arte
Daniel González Alén inicia unha investigación para descubrir a autoría de cinco murais pintados na sala de festas antes da súa demolición a fin de preservalos e podelos colocar no futuro parque a modo de lembranza
Lalín tivo unha sala de festas con moita arte, e non so pola música que soaba entre as súas paredes, senón tamén polo que sobre elas foi pintado. Los Sauces, que pronto será demolida para a urbanización da mazá comprendida entre as rúas Melide e Monte Faro, conserva cinco murais. Con independencia do valor artístico que poidan ter, está fóra de toda dúbida o valor sentimental que atesouran para varias xeracións de lalinenses, polo que sería unha mágoa que se perdesen. Así o cre Daniel González Alén, que emprendeu unha investigación para pescudar a autoría das pinturas e plantexa a posibilidade de retiralas do inmoble en ruinas para colocalas como lembranza no futuro parque público que se construirá no centro da parcela.
O cronista oficial de Lalín visitou en días pasados, xunto ao concelleiro de Medio Ambiente, César Reboredo, a edificación adquirida polo Concello. Concebida como granxa por Alfonso Rodríguez O Meiriña, non chegou a funcionar coma tal debido á oposición que desatou a súa proximidade ás vivendas. Así que o seu propietario, animado pola moda da época, creou unha sala de festas na década de 1960, na que chegaron a actuar Rocío Dúrcal, Basilio ou Los Diablos, amén da Orquesta Caracas, de Lalín, que era unha habitual. Nos 80 transformouse en discoteca e tivo un epílogo en 1995 cunha reforma que non conseguiu relanzala.
Músicos, familia e parella con cura
Desde entón permanece abandonada e cos cinco murais bastante ben conservados, malia o paso do tempo e as inclemencias meteorolóxicas. Tres deles son de músicos: nun vese a una banda e nos outros dous, intérpretes individuais; outra pintura mostra a unha familia e na última –cortada por un tabique de bloques– vese a unha parella e un cura con sotana detrás.
¿Sucasas? ¿Lamazares?
Agora Alén solicita axuda para sacalos do anonimato e evitar a súa destrución, polo que agradece “calquera apuntamento ou documento gráfico que da sala se puidera conservar”. Pensou que podían ser de Damián Paio; o pintor e técnico municipal de Cultura díxolle que non, pero que “quen os pintou tiña oficio. Que poden ser obra de Sucasas, que por eses anos andaba xa por Lalín e tiña amizade co Meiriña e coa sociedade que entón explotaba a sala, formada por Celso Cacheda, do Bar Paraíso, e o seu cuñado Manolo Gómez, do Café Español, todos eles xa falecidos”. Algúns informantes cren ver nos murais a man doutro artista de renome, Antón Lamazares, con quen intentará contactar para corroboralo.
Orquesta Caracas
A través do Padroado Cultural, o cronista trasladou ao alcalde, José Crespo, unha petición para rescatar as cinco pinturas antes do derrubamento do edificio. A súa idea é crear con elas un muro dedicado á época dourada das salas de festas no futuro parque público da zona, que propón bautizar como Los Sauces. Alí habería sitio tamén para homenaxear á Orquesta Caracas.
- El chalet de Vigo en el que vivía un jugador del Celta esquiva la piqueta
- Muere Itxaso Mardones, reportera de Gloria Serra en 'Equipo de investigación', a los 45 años
- El cambio climático trae un tipo inédito de raya a Galicia
- Los mejillones en escabeche caseros con los que no volverás a la conserva
- Telecinco cancela 'Supervivientes' por esta razón: el programa que lo sustituirá a partir de ahora
- Bono Activa Comercio 2024: cómo se solicita y en qué tiendas se puede utilizar
- Empieza a aparecer el grueso de nidos primarios de velutina
- Muere un motorista de 21 años al chocar contra un vehículo en el punto negro de Gondomar