Suscríbete

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

“O proxecto do parque eólico en Redondela está en trámites previos”

Jéssica García. FdV

“Non é que exista un risco real de que se proxecte un parque eólico que afecte aos montes de Redondela, senón que ese proxecto existe, de feito, está en trámites previos e en calquera momento sairá a exposición pública. Ademais, xa temos constancia de que diferentes empresas se puxeron en contacto coas comunidades de montes da zona para chegar a algún acordo”.

Con estas palabras, la concejala del BNG en Redondela Jéssica García advirtió sobre la opacidad que rodea a los proyectos de parques eólicos que la Xunta de Galicia planea en la actualidad sobre terrenos de los concellos de Redondela y Pazos de Borbén, puesto que hasta la fecha, “a única información á que tivemos acceso é a unha información pública na web dos eólicos da Xunta, na que se poden consultar as áreas de desenvolvemento eólico na comunidade”.

El pasado domingo, la agrupación nacionalista realizó una charla en el local de la Sociedade Labregocultural de Reboreda para dar información a los vecinos de esta parroquia, puesto que es una de las que se vería afectada por la instalación de los aerogeneradores.

"Temos constancia de que algunhas empresas se puxeron en contacto coas comunidades de montes para chegar a un acordo"

decoration

En este sentido, la concejala nacionalista apuntó que “hai que ter en conta que o que se estila agora á hora de levar a cabo a instalación non é a mesma que a de hai unha década. Hoxe en día pagan os impostos por kilovatio, non pagan polo espazo ocupado, e por outra banda, os muíños son moitísimo máis grandes. Hai que pensar que estamos falando duns 170 metros de altura, que é como instalar un elemento dunha altura semellante á da ponte de Rande nos montes de Reboreda ou Quintela”.

Asimismo, García también analizó otros impactos que ese parque eólico tendría en las parroquias de Redondela, señalando que “non só implica un impacto visual, senón que tamén se desviarán os cauces das augas e logo que as casas que están neses montes van devaluarse moito, porque o que está claro é que ninguén quere vivir ao carón dun eólico. A xente ten que tomar conciencia, porque estas empresas o que fan e prometer elevadas sumas ás comunidades, pero é que o impacto é moi grande e ninguén lles vai deixar a electricidade máis barata”.

Presentación de alegaciones

Uno de los complejos eólicos está previsto que se sitúe entre los municipios de Pazos de Borbén y Redondela, con diez molinos de grandes dimensiones, de hasta 175 metros de altura, de los cuales dos afectarían a las parroquias de Reboreda y de Quintela, mientras que el otro proyecto, que según indicaron desde el BNG local, “está pendiente de admisión”, discurriría por la franja de las parroquias de Ventosela y O Viso hacia Soutomaior y Pazos de Borbén.

Ante esta amenaza “real”, desde las agrupaciones nacionalistas de Redondela y de Pazos de Borbén ya han anunciado que presentarán las alegaciones correspondientes en el caso de que finalmente la Xunta de Galicia decidida autorizar la construcción de dichos complejos eólicos.

Jéssica García cree que “cun movemento social forte, todo se pode parar, pero para así a poboación ten que estar informada e as comunidades de montes son as que van ter a última palabra”, apuntó la concejala nacionalista.

Por otra parte, García hizo referencia a que el BNG de Redondela ya presentó hace unos meses una moción en el Pleno municipal y criticó que “o PP apoia este proxectos, pero é que o PSOE permanece impasible ante esta realidade, semella que lles dá igual. E, por outra banda, non teñen interese en facilitar información ao respecto”.

Desde el BNG local, Jéssica García insistió en que permanecerán alerta para informar a los vecinos de las parroquias afectadas y del resto del concello sobre las novedades de los proyectos.

Compartir el artículo

stats