El alcalde de Porriño, Raúl Francés, aseguró ayer que el concello escogió el idioma de la llegada de la etapa de Volta a Galicia por la apuesta de su gobierno por la lengua gallega.

“A nosa aposta pola lingua galega concorda co funcionamento normal do Concello do Porriño, como marca a Lei 5/1997 da Administración Local de Galicia ou a Lei de Normalización Lingüística, un uso “normalizado” da lingua galega que sempre defendeu este goberno. O Concello do Porriño non ten ningunha capacidade para prohibir o emprego dun idioma oficial en Galiza como é o castelán”, afirmó.

El alcalde realiza esta aclaración después de las acusaciones del PP que manifestó que se había censurado a un “speaker” por hablar en castellano y añade que los organizadores le plantearon la posibilidad de escoger el idioma del “speaker”.

Sin censuras

“Desde o Concello non se censurou a ninguén por falar español, simplemente mostramos a nosa preferencia polo uso do galego. De feito, o speaker empregou o idioma castelán cando se tivo que dirixir aos equipos e corredores de fóra. Por outra parte, non temos constancia de que o público asistente amosase rexeitamento algún ante o emprego do galego como idioma vehicular deste evento. Obviamente, tanto a veciñanza do Porriño como as xentes que nos visitaron estes días non viron os “fantasmas” que afirmou ver o señor Carrera”.

Para Francés, las declaraciones del portavoz del PP resultan sorprendentes, más si cabe cuándo el propio portavoz del Partido Popular participó junto al regidor en los actos de corta de cinta con motivo de la salida neutralizada de la etapa del domingo. “Manuel Carrera mesmo manifestou a este alcalde a súa ledicia por que a Volta volverá ao Porriño despois de tantos anos”, dijo el alcalde.