El balcón de la Casa do Concello de Ponte Caldelas luce desde ayer la pancarta contra el trasvase del río Verdugo que encabezó la manifestación del pasado día 3. "Non ao expolio do río Verdugo. Trasvase non. Natureza si" es el nuevo lema que puede leerse en el edificio municipal en sustitución de la pancarta contra la "Cacicada da PO-234" que llevaba presidiendo el balcón desde el pasado mes de septiembre de 2016.

El gobierno tripartito, formado por PSdeG-PSOE, AVP y BNG) asistió al acto de colocación de la pancarta contra el trasvase que está tramitando Augas de Galicia. Con este acto se pretende demostrar la firmeza del equipo municipal contra una medida que sigue calificando como "unha auténtica salvaxada ambiental".

El alcalde, Andrés Díaz, lamentó que los agravios de la Xunta con Ponte Caldelas se acumulen "a tal ritmo que mesmo non haxa sitio para todas as pancartas". En este sentido, el regidor apuntó que "a estrada de Laxoso (PO-234) ía ser licitada e adxudicada este mesmo ano, despois de que o Concello de Ponte Caldelas chegase a ofrecerse para asinar un convenio polo que pagaría as expropiacións, converténdose así no primeiro de España en asumir o custo dunhas expropiacións nunha estrada autonómica. A pesar das promesas da conselleira de Infraestruturas, do director da Axencia Galega de Infraestruturas e mesmo do PP, a estrada segue sen licitarse e sen visos".

Intereses electorales

Díaz lamentó que la política de seguridad viaria de la Xunta de Galicia "estea deseñada en función dos intereses electorais do Partido Popular, como demostran as últimas adxudicacións".

El Concello de Ponte Caldelas, que en los últimos días solicitó formalmente la revocación de la declaración de emergencia de las obras del trasvase por parte de Augas de Galicia y también abrió expediente sancionador a la empresa de topografía que ocupó terrenos municipales y vecinales sin autorización, está también trabajando en la presentación, en cuanto el Consello de la Xunta de Galicia ratifique los acuerdos de Augas de Galicia, de los recursos judiciales en la jurisdicción contencioso-administrativa, incluyendo la solicitud de paralización cautelar de las obras.

Obras lesivas

El gobierno caldelán mantendrá la pancarta hasta que Augas de Galicia renuncie "a estas obras lesivas para o medio ambiente e tramitadas dun xeito hostil, escurantista e pasando por enriba da autonomía municipal", afirma el alcalde socialista.