"Respectar os tempos de aprendizaxe, dar voz ao alumnado, promover a súa autonomía e independencia, ensinarlle a observar o mundo con ollos atentos, preparalo para dar resposta aos retos globais como cidadáns globais sen esquecer a súa identidade fai posible que a educación se convirta no camiño para conseguir un mundo máis xusto, igual e sostible", concluyó entre los fuertes aplausos de los chavales presentes en el Principal, que no dudaron en subirse al escenario para hacerse una foto de familia al término del acto.

Carlos García también reconocía a la prensa antes de comenzar la entrega de premios que se sentía algo nervioso.

El director del IES Luis Seoane anunció que mañana viernes, a partir de las 19.30 horas, el centro tiene previsto realizar un acto en el centro educativo en el que participarán los vecinos del barrio de Monte Porreiro para hacerles también a ellos partícipes del Premio Cidade de Pontevedra.

El alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, que presidió el acto, subrayó que la sociedad pontevedresa no para de crecer en estímulos para ofrecer más y mejores energías. Así, citó al resto de aspirantes a los premios: el deportista Evaristo Portela, el Espacio Arroelo, la Festa HQR! y el club Mace Sport.

Lores destacó el carácter educativo de los premiados de este año y la labor de educación pública el IES Luis Seoane, así como las dotes de divulgador de Calros Solla.

"Premiando ao instituto premiase tamén a un dos espazos territoriais máis senlleiros de Pontevedra", dijo. "Monte Porreiro non só é unha urbanización exemplar, senón que é o lugar que aporta á cidade de Pontevedra un dos seus principais valores colectivos: o da convivencia nun barrio no que todos puxemos moito esforzó en que non acabara convertido nunha desas urbanizacións periféricas".

"Sodes un orgullo, e un exemplo do que máis nos gusta de Pontevedra: a interculturalidade, a integración, a harmonía e o compromiso cos demais".

Recuperación del río

Respecto a Solla, Lores habló de él como "un magnífico exponente desa Pontevedra apaixonada polas cousas máis exquisitas da vida", la poesía, la naturaleza y el idioma.

El regidor municipal no quiso dejar pasar la oportunidad de recordar que el río Gafos ha generado en los últimos años interesante literatura e interés y expresó su deseo de que algún día vuelva a ver la luz en la zona de Campolongo. "Ogallá algún día sexamos capaces de dar unha saída digna a este río da cidade, que o maltratou hai cuarenta anos, cegando o seu paso". En ese sentido, también tuvo palabras de agradecimiento para el colectivo Vaipolorío, que propuso a Calros Solla para los Premios Cidade de Pontevedra.

"Grazas a todos vós paga moito máis a pena vivir en Pontevedra, porque contribuides a engrandecela e a fornecela da potencia que precisa para que cada día este amáis sólida no noso corazón", remató.

El acto terminó con una nueva actuación de Os Alegres, que tocó el himno gallego, momento en el que el público se puso en pie para entonar la letra de Eduardo Pondal.

Además, por la tarde se celebró la clásica chocolatada en honor a San Sebastián en la Asociación de Vecinos San Roque, donde se realizó una aportación voluntaria y un sorteo de regalos con destino a Médicos sin Fronteras y al Comedor de San Francisco.