Bueu vio nacer hace 47 años al único lama gallego. Desde pequeño, Antonio Sequeiros descubrió que la sociedad occidental no le ofrecía lo que él ansiaba. Él y su amigo Salvador experimentaron las artes marciales “para buscar unha forma de vida”, pero sólo hallaron un deporte. Precisamente su amigo fue el que le regaló el libro “Fundamentos de la práctica espiritual”, con el que descubrió una nueva alternativa vital.

Con tan sólo 14 años este buenense quedó huérfano y fue consciente “dos altos e baixos que me mostraba a vida”. Esta mala experiencia le hizo reflexionar y decidió buscar “outra maneira de vivir máis satisfactoria”. Con 23, y tras cumplir el servicio militar, Antonio reunió “o soldo do mes como albanel e unha mochila” para comprender otra forma de participar en la vida. “Quería descubrir unha nova visión”, apunta Lama Antonio. En principio, la decisión “foi dura porque tiven que despedirme da familia e dos amigos”. Lo único que tenía claro era su intención de “convivir nunha comunidade tibetana para sentir como eles pensan e non quedarme na superficialidade”. Su primer destino fue Madrid, donde conoció a una pareja que le ayudó a llegar hasta Savoie, donde residía un discípulo del autor del libro que le sirvió como fuente de inspiración. “Ante esta casualidade dinme conta de que tiña que ir ata alí”.

“Cando cheguei a Karma Ling era un antiguo mosteiro de cartujos que foi mercado por unha asociación budista e que estaba a medio facer, e precisamente iso foi o que me gustou, o sentido pioneiro de ter que facer as bases”, recuerda. Allí convivió con 40 compañeros y en su día a día complementaba sus prácticas con el estudio de la lengua, la música tibetana y el acondicionamiento físico del lugar.

“Para saber se este camiño era o que eu buscaba, tras sete anos decidín ir máis alá e formulei o desexo de facer o retiro de tres anos, tres meses e tres días”, apunta Lama Antonio. No obstante, este tiempo está ajustado al calendario lunar, donde los meses son más breves y, por tanto, el ciclo es más corto. “Nese tempo recibes a ensinanza e transmisión do budismo tibetano”, prosigue.

Antes del retiro hay una preparación: “Tes que saber a linguaxe tibetana e facer pequenos retiros previos para darte conta da disciplina”. Este periodo de tiempo “é o ciclo máis curto necesario para un cambio interior na persona”, señala. “Practicas 24 horas do día, incluso cando estás durmindo”, puntualiza. Tras este periodo recibió la metodología de su escuela Shampa-Kagyupa y salió reconocido con el título de Lama, que significa “aquel que ten un coñecemento exacto e completo do que é a ensinanza de Buda, o Dharma”. “Cando saín estaba o Dalai Lama e recibiunos aos doce que estabamos de retiro e deunos as consignas”, destaca. Tras el retiro, cada Lama elige en secreto con su instructor la práctica que realizará “durante tódolos días da vida”.

Condición laica

En su nombre, Lama Neldjorpa Antonio, hace alusión a su condición laica, ya que decidió no dar su voto de castidad. De hecho, combina su trabajo en el sector de la publicidad con su vida familiar y sus prácticas budistas. “Levántome ás 6 da mañá, vou a traballar ata as 8 ou as 10, cando chego a casa teño vida familiar coa miña muller e a miña filla e despois fago as miñas prácticas”, resume.

A pesar de que estos días Lama Neldjorpa Antonio está en Bueu de vacaciones, su agenda está repleta de citas. Sin embargo, lo que para muchos es un agobio para él es muy gratificante, ya que sabe obtener la esencia de cada conversación. “Agora son máis libre, disfruto máis da vida e non me preocupo pola hora”. Su experiencia en el budismo le ayudó a “atopar tódalas respostas as miñas preguntas.Aprendín a ver as persoas de forma diferente, sen fixarme no físico ou nas marcas”, concluye el único lama gallego.