Una parcela de la comunidad de montes de Couso se convertirá en laboratorio de ensayo de la Universidade de Vigo en busca de una solución a la imparable expansión de la acacia negra en Galicia. Un convenio firmado entre el director del Departamento de Bioloxía Vexetal e Ciencia do Solo, Luis González; el presidente la sociedad mancomunada de la parroquia gondomaresa y concejal, Xosé Antón Araúxo; y el de la asociación de custodia del territorio Verdeval, Antón García.

El proyecto comenzará por una diagnosis sobre el avance de la especie invasora sobre el terreno, en la que colaborarán los alumnos de ESO de todo el municipio gondomareño, explica el profesor Luis González. Los datos que se obtengan servirán para orientar a los investigadores para elegir el método más efectivo para recuperar las especies autóctonas y ponerle freno a una plaga "contra a que levamos vinte anos loitando sen éxito porque non é unha especie que se cultive para sacarlle un rendemento coma o eucalipto, senón que se reproduce por si mesma" .

La acacia es una de las invasoras más letales con el monte gallego, afirma Araúxo. "Alí onde aparece xa non deixa que medre ninguna outra vexetación e actúa ademais como propagadora dos incendios", recalca.

La iniciativa trata, en definitiva, de "actuar ante a degradación do hábitat e recuperar o monte para as vindeiras xeracións", apunta García.