El gobierno local de Moaña esgrimió ayer el informe emitido por el ente Augas de Galicia para defender el carácter equino de los excrementos aparecidos en la mañana del domingo en la playa de A Xunqueira, y que motivaron que durante unas horas en el arenal se izase la bandera roja, prohibiendo el baño en la misma.

El documento recoge que los restos de heces "se corresponden con deposicións de cabalos", una teoría que se fundamenta, además, en el hecho de que todavía fuesen visibles en el arenal huellas de caballo "que permiten afirmar a natureza das deposicións". En el informe se apunta asimismo la declaración de una bañista que señala que en torno a las diez de la mañana observó un caballo paseando por la playa.

Paralelamente, los técnicos recogieron muestras en el Río da Fraga a instancias del propio Concello de Moaña para asegurarse de que el vertido no proceda de aguas arriba. Se afirma asimismo que el río muestra un aspecto "transparente sen cheiro significativo".

La alcaldesa de Moaña, Leticia Santos, mostró su indignación por lo que considera "unhas acusacións falsas que poñen en perigo postos de traballo", y dirigió sus miras hacia el Partido Popular, al que hizo una llamada a la responsabilidad. "Son cuestións que non son reais, que perxudican ao sector do mar e ao turismo, e que supoñen tamén unha alarma de saúde pública sen motivo".

En el mismo sentido pidió que "non se xogue coa imaxe de altísima calidade do marisco de Moaña, e se queren facer xogo político que busquen outros temas que non supoñan risco para os postos de traballo das persoas".