Síguenos en redes sociales:

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Asorey, no Teatro Principal, co cartaz da obra de fondo.Iñaki Osorio

“Penso que estamos nun momento de batalla cultural”

Tito Asorey estrea mañá, no Teatro Principal, o espectáculo gañador do segundo certame Manuel María de Proxectos Teatrais

É a primeira vez que Tito Asorey (Ourense, 1977) dirixe e actúa, ao mesmo tempo, sobre un escenario. Levaba, por outra banda, once anos sen facer teatro e agora estrea na cidade na que naceu A lúa vai encuberta, un texto de Manuel María.

Confesa que non botaba de menos a dramaturxia e que co audiovisual desfruta dabondo, pero que tiña ganas deste proxecto en concreto porque é unha peza na que os intérpretes falan de si mesmos “a maior parte do tempo”.

As entradas xa están a venda para mañá, o sábado e o domingo, na páxina web do Teatro Principal.

–Como é a experiencia de dirixir e actuar ao mesmo tempo? Quen dirixe a Tito agora?

–Por sorte hai un axudante de dirección que me guía e explica continuamente por onde tirar. Pero é un proceso continuo de dentro hacia fora e viceversa. Tamén se gravan algúns ensaios e iso serve para atopar os erros ou aquelo que se pode mellorar.

–No 2016 dedicouselle o Día das Letras Galegas a Manuel María. Pero queda moito aínda por coñecer da súa obra.

–Si. Ese ano no que se lle fixo a homenaxe non houbo moitas montaxes teatrais cos seus textos, por exemplo. É un dramaturgo por descubrir. Esta peza está escrita a finais dos anos 70. Pero é moi moderna. Xa non no tema que abrangue, que é a colonización por parte de forzas externas, senón na forma de teatro-documento, tan en auxe agora. Entronca moito coa realidade que a min me gusta tanto levar a escea. Fala do proceso da Transición, das loitas obreiras en Ferrol ou da guerrilla. A xente vaise sorprender do que se pon sobre o escenario. Penso que estamos nun momento de batalla cultural, que moitas veces parece que está a gañar a ultradereita. Hai cousas que se escoitan, como que Lorca votaría a Vox, que comezan a formar parte dun revisionismo moi estudado e moi perigoso. É importante saber como foron as cousas realmente para non perder a perspectiva. Quizais hai anos esta obra non estaría tan vixente, pero agora volve a coller forza de novo. É aquilo de que “as cousas ocorren unha vez como traxedia e outra como farsa”.

–Fan tamén representacións para grupos de estudantes de instituto. É o mesmo texto?

–Si. Ademais acompañámolo cunha unidade didáctica, da que se encarga Melania Cruz para que non se quede só nunha mera obra teatral.

–Di a viúva de Manuel María que a súa teima era deixar fixado o país na súa obra. Reflíctese iso neste texto?

–Completamente. É unha obra sobre o país. Sobre os intentos de construir un país que foron demolidos por forzas externas e internas. Non deixa títere con cabeza. E dispara contra ese tópico da Galicia da saudade que nos fai, supostamente, pasivos.

A obra terá 30 representacións para presentar ao público un texto de Manuel María que nunca se puxera sobre o escenario de forma profesional

Unha peza escrita como forma de “loita contra a morte”

O texto que agora se presenta non foi representado nunca profesionalmente sobre os escenarios. E chega aos teatros grazas ao certame Manuel María de Proxectos Teatrais que premia aos participantes cun total de 30 actuacións e 4.000 euros para a produción das obras. Coincide a estrea co dazasete aniversario do falecemento do autor que –segundo lembrou o secretario da Fundación Manuel María, Alberte Ansede– dicía sempre que o motivo fundamental da súa escrita era a unha forma de “loita contra a morte”.

Tito Asorey dirixe esta co-produción que conta coa dramaturxia de Vanesa Sotelo e con música orixinal de Davide González, integrantes tamén do elenco xunto coa actriz Melania Cruz. Completan a equipa artística nomes destacados da escena galega como son a iluminadora Laura Iturralde e o escenógrafo Carlos Alonso.

A lúa vai encuberta céntrase, sobre todo, na realidade galega e na loita incesante por conformar unha identidade propia. O espectáculo é unha co-produción das compañías Incendiaria e A Quinta do Cuadrante, a Casa-Museo Manuel María, o Centro Dramático Galego e a Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas. O proxecto visitará 25 concellos galegos durante os próximos meses, tendo máis de 30 funcións xa concertadas. Á presentación do mesmo asistiron tamén o presidente da Deputación de Ourense, Manuel Baltar, e o director do Centro Dramático Galego, Fran Núñez.

Esta es una noticia premium. Si eres suscriptor pincha aquí.

Si quieres continuar leyendo hazte suscriptor desde aquí y descubre nuestras tarifas.