El Béisbol gallego se llama billarda o xogo da pinca y el primer paso de su recuperación en la provincia se da mañana en Mos, a través de un campeonato libre en el Torreiro de Torroso que se celebra a las 16.30 horas.

Explica Moisés Álvarez, un enamorado de esta práctica, que el campeonato servirá de precedente para crear una liga estable en el sur de Galicia de este juego tradicional convertido en deporte. "Esta liga xa se xoga nas provincias de Lugo e A Coruña con crecente éxito de xogadores e recoñecemento social", dijo.

El juego que se denomina pincha, billarda, estornela o pateiro, se practicaba en toda Galicia y consiste básicamente en golpear un palo pequeño afilado en las puntas con otro palo más largo para lanzarlo, con ciertas similitudes al Béisbol ya que la pelota se lanza con un bate.

"Este xogo practicouse durante moito tempo na nosa comarca, con diversas modalidades e regras segundo a zona. Xogaron a isto os nosos pais, avós, bisavós... Os nacidos na década de 1970 aínda xogabamos á pincha polos camiños, pero o xogo perdeuse despois", explica Moisés. La participación de mañana es libre.