Monteagudo defiende que la RAG se coordine con otras entidades antes de que la obligue la Xunta

El académico rechaza la fusión con el Consello da Cultura o el Instituto da Lingua, pero opina que hay que evitar duplicidades

23.03.2013 | 00:00

El académico, miembro del Instituto da Lingua Galega y del Consello da Cultura Galega, Henrique Monteagudo, rechaza la propuesta de fusión entre éstas y otras entidades, realizada por el también académico Xosé Luis Franco Grande, para acabar con el "minifundismo cultural". Sin embargo, se muestra partidario de que exista una coordinación entre todos estos organismos, "dende a súa independencia e dende a súa autonomía", para evitar duplicidades. Y urge la necesidad de acometer esa tarea, "antes de que o faga a Xunta.

"Debemos colaborar, para traballar todos xuntos, a favor do idioma, co diñeiro público que estamos gastando", aseguró recordando que la mayor parte de los integrantes de estos organismos son funcionarios. "O noso traballo ten que render o máis posible. Pero iso non significa que a Xunta teña que dirixir nada, nin que a Academia perda a autonomía que lle corresponde", explica.

Eso sí, según Monteagudo, a RAG debería "pórse de acordo con outras institucións". "Para dicir: desta tarefa encárgome eu, desta encárgaste ti e desta encargámonos os dous, polo que temos que decidir como a imos levar adiante", explicó en vista de que la Real Academia Galega y el Instituto da Lingua Galega están operando sobre la misma materia, si bien la jerarquía le corresponde a la RAG.

Monteagudo defiende la necesidad de que las propias entidades implicadas "se poñan de acordo entre elas, antes de que a Xunta empece a tomar man e diga: se vostedes non se coordinan e non buscan a maneira de delimitar claramente as súas funcións, ímolo facer nós. - iso sería moi malo".

El académico considera que esa tarea no tendría por qué ser complicada, debido a que "somos todos os mesmos". Ramón Villares, Rosario Álvarez, Regueira, Fernández Rei y el propio Monteagudo repiten cargo en distintas entidades.

Monteagudo explicó además que la posibilidad de delimitar las funciones de los organismos culturales ya se planteó durante el periodo en el que ostentó la Presidencia en la RAG Xosé Ramón Barreiro Fernández. Y ahora, en su opinión, es momento de retomar esta iniciativa, según aseguró ayer.

Calendario laboral y escolar 2016/2017

Calendario laboral 2017 en Galicia

Calendario Laboral 2017 en Galicia

Aquí tienes a tú disposición todos los días festivos en  Vigo y en Galicia , así como el Calendario escolar 2016/2017 .

 

 

GALICIA EN VINOS

Galicia en Vinos

Todos los vinos de Galicia

Consulta aquí todos los vinos de las cinco denominaciones de origen de Galicia


Enlaces recomendados: Premios Cine