Síguenos en redes sociales:

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Anxos Rial, María Reimóndez (centro) e Eva Mejuto (dereita), onte no Club FARO. | // RICARDO GROBAS

María Reimóndez: “A reprodución como un ben de consumo xa a temos agora”

“A cultura occidental impuxo unha maneira de entende-lo xénero que non é común ó ser humano”, sinalou a escritora que presentou onte o su libro “Cobiza”, unha distopía

María Reimóndez: “A reprodución como un ben de consumo xa a temos agora” | R. GROBAS

María Reimóndez: “A reprodución como un ben de consumo xa a temos agora” | R. GROBAS

María Reimóndez: “A reprodución como un ben de consumo xa a temos agora” | R. GROBAS

“Agora vivimos nunha superpoboación e non parece unha prioridade pero se pensamos cara adiante vendo que a fertilidade humana vai decrecendo acabará sendo un problema.É o escenario no que se inicia ‘Cobiza’, coa reprodución como un ben de consumo que xa temos agora pero nun espazo con recursos máis limitados”, explicou onte no Club FARO a escritora lucense afincada en Vigo María Reimóndez.

Presentada pola escritora e xestora cultural Eva Mejuto e pola docente Anxos Rial (membro do xurado do Pinto e Maragota), a escritora, sinalou que “no libro ten moita importancia o pasado (da narración) que é o momento noso no que estamos. A cultura occidental colonizou e impuxo unha maneira de entender o xénero e a sociedade que realmente non é común ó xénero humano”.

Reimónez engadiu que “as culturas que denominamos atrasadas e que nos esforzamos tanto en xenocidar ó longo da historia e agora a través do discurso e das prácticas reais son as culturas que teñen a chave dun entendemento moito máis diverso do xénero”.

Preguntada sobre que porción da realidade está presente neste libro de ficción (“Cobiza” está editado por Xerais) respondeu que “aínda que é unha ficción é unha pregunta sobre cara onde nos imos dirixindo porque as cousas que aparecen xa están connosco”.

Un exemplo é a proxección de Galicia nun futuro tralo cambio climático pasando de ser verde a ser un territorio ermo. “Esa degradación está no presente como outros temas como a pandemia ou a visión patriarcal dos corpos como bens de consumo que se explotan”, argumentou.

Para a autora, o libro debe facer reflexionar ós lectores sobre as “interseccións nas que estamos en cada momento. O COVID foi como unha especie de faro xigantesco que botou luz sobre cousas que xa estaban aquí o que pasa é que ata agora non as padeciamos nós, senón outras persoas”.

Para Eva Mejuto, “Cobiza” é “unha obra moi especial e necesaria. É importante que un libro desta temática teña repercusión. É unha necesidade”, en alusión ó asunto da división entre homes e mulleres e a consideración dos transxénero.

Pola súa parte, Anxos Rial destacou que é unha novela “orixinal” que “comparte o soño dun mundo máis xusto e igualitario”.

“Cobiza” conseguiu o I Premio Literario Pinto e Maragota á Diversidade Sexual e de Xénero. A obra publicada por Xerais –coorganizadora do galardón xunto ó Concello de Pontevedra– é unha novela de ciencia ficción feminista na que a coprotagonista Luz nos amosa un mundo dividido entre Recunchos (no que se atopa o noroeste) e as Capitais.

A medida que vai revelando como funciona este mundo Reimóndez expón unha revolucionaria reflexión sobre a construción do sexo e do xénero así como das identidades e das orientacións sexuais. Tampouco esquece unha ollada feminista e ecolóxica ademais dunha crítica social.

Unha historia sobre a escravitude sexual

María Reimóndez ten focalizado a súa carreira como escritora e de voluntariado (ONG Implicadas no Desenvolvemento) no universo da muller e nas inxustizas que soporta pola desigualdade. Súa é a obra memorable “O club da calceta”. Na súa última novela, “Cobiza”, presentada onte no Club FARO descríbenos un mundo nun tempo que a priori descoñecemos –non se contabiliza tendo como referenza o nacemento de Xesús– e nun espazo onde todo está baixo o control do Sistema de Vixilancia Mundial (SVM). O seu lema é “Pola súa seguridade” e nel, en teoría, só homes e mulleres poden xuntarse ou convivir para ter familia. Un dos personaxes, Luz, é arrincada da súa familia ó cumpri-los doce anos. Ela vive no Recuncho do Noroeste nun mundo degradado onde “as Capitais (unhas zonas ubicadas lonxe) son os pulmóns do mundo, por iso toda a poboación debe traballar para mantelas”, recolle a novela. Onte, no Club FARO, María Reimóndez explicaba que no proceso creativo adoita traballar con varios proxectos á vez. “Cobiza” levaba un tempo na súa “neveira”, a carpetiña onde garda ideas. Tamén se autorrecoñeceu como unha “autora inqueda que necesita saír” de determinados formatos. “Teño a necesidade de desafiarme constantemente para ver se son capaz se desarrollar novas formas de contar”, engadiu. No libro, cóntanos como tras grandes pandemias distribuíronse as zonas de produción e funcións mundiais limitando os movementos dos habitantes. que albergan en cada fogar pequenos dispositivos de control. Só hai unha lingua única, unha pegada dixital dende o nacemento, a electricidade está totalmente restrinxida porque debe reservarse para as supercomputadoras de bitcoins. Sábese que houbo unha gran mutación a causa da contaminación que deixou estéril á maioría; tamén unha gran Desconexión que extinguiu os dispositivos de memoria. Neste mundo Luz da positivo nunha proba e gaña a Lotería da Fertilidade coa que a mandan á capital do Oeste. Nas diferentes páxinas imos tamén descubrindo a Jenny, Tassi e outros personaxes. Algúns son seres creados de material vexetal pero con forma humana.

Esta es una noticia premium. Si eres suscriptor pincha aquí.

Si quieres continuar leyendo hazte suscriptor desde aquí y descubre nuestras tarifas.