Síguenos en redes sociales:

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Unha representación de Teatro Estable, "A Branca Rosa", con Montse Malvido como o Pirata Negro Esomesmo. // Arquivo Carlos del Valle

Crónicas do Teatro no Morrazo

O teatro escolar (II)

O Teatro Estable do I.B. María Soliño supón unha experiencia "singular" no eido do teatro nos centros educativos

Comentabamos na entrega anterior que o Teatro Estable do IB María Soliño deixaba de funcionar despois da función de "A Branca-Rosa sirea do azul-mar" na Escola Universitaria de EXB de A Coruña o 24 de agosto de 1987. O grupo, impulsado por Sito Parada e Carlos del Valle durante o curso 1983-1984, chegou a realizar neste tempo tres espectáculos: "Momo" de Michel Ende , "A Branca-Rosa..." de Damiá Barbany e Santiago Sans, ámbolos dous dirixidos por Sito e "Parecedes de primeiro", creación colectiva con dirección de Chis Oliveira.

Carlos del Valle propuxo levar adiante unha nova montaxe -nesta ocasión de títeres- baseada no texto de Michel Ende "Jim Boton y Lucas el maquinista", publicado pola editorial Noguer e do que xa se fixera algunha versión para teatro, pero non foi adiante a iniciativa.

Desde o meu punto de vista O Teatro Estable do I.B. María Soliño foi unha experiencia singular dentro do ámbito do teatro escolar. A esixencia de calidade e rigor na interpretación, e mesmo na concepción da escenografía e da posta en escena en xeral, que se lle pedía ao alumnado de bacharelato ten un gran valor educativo, mais coido eu mantendo sempre clara a fronteira da non profesionalidade. Unha fronteira que quizais quedou escurecida na dinámica seguida polo grupo estable no seu calendario de ensaios, na distribucións das montaxes e mesmo na constitución do propio grupo integrado -sobre todo en "A Branca-Rosa"- por algunhas persoas alleas ao centro de ensino.

Tamén é educativo que unha/un adolescente que fai teatro vexa o seu esforzo compensado podendo ofrecer o resultado do seu traballo sobre un escenario o maior número de veces posibles. E recibir o aplauso. Mais, a que ritmo de bolos?

Houbo, se cadra, unha transferencia ao grupo das inquedanzas e desexos do seu director por devir un actor e director de escena profesional?

Entendo que algo de todo isto debeu acontecer cando Sito Parada manifestou que para o curso 1987-1988 habería unha renovación case total do colectivo formulando a conveniencia de afondar máis a nivel educativo e dándolle ademais un ritmo máis pausado ao grupo de teatro. E polo demais Sito Parada actuará xa en 1988 en Teatro de Ningures como actor profesional no papel de Ubú, fundará en 1989 a Compañía Teatro do Morcego e no ano 1991 deixará o ensino para dedicarse profesionalmente en exclusiva ao teatro e a televisión.

Calquera que sexa a resposta aos interrogantes abertos, o que está moi claro son os resultados: a calidade artística dos espectáculos de "Momo" e "A Branca-Rosa sirea do azul-mar", o esforzo e adicación do alumnado, o apoio da dirección do I.B. María Soliño e da APA neste proceso, a boa acollida do público e, o que é moi importante, o grato recordo que gardan as alumnas e alumnos que participaron na experiencia.

Rematada a estabilidade do grupo coa súa desaparición, pechouse a conta bancaria e o seu saldo foi a engrosar o presuposto da biblioteca do instituto. E todo o material adquirido ao longo deses tres anos quedou para fornecer novos proxectos relacionados coas artes escénicas no I.B. María Soliño.

Esta es una noticia premium. Si eres suscriptor pincha aquí.

Si quieres continuar leyendo hazte suscriptor desde aquí y descubre nuestras tarifas.