Saltar al contenido principalSaltar al pie de página

O festival de poesía Kerouac di adeus a Vigo tras quince anos de traballo

A derradeira edición celébrase dende o mércores ata o sábado en diferentes puntos da cidade

O poeta e director do certame, Marcos de la Fuente, presenta novo libro

Performance de Marcos de la Fuente no festival Kerouac.

Performance de Marcos de la Fuente no festival Kerouac. / Jose Lores

Mar Mato

Mar Mato

Vigo

Hai novas que son tristes de escribir. É o caso desta. O festival de poesía Kerouac con sede en Vigo nos seus 15 anos de existencia, New York e México bota o pecho tras quince edicións na cidade olívica. Confirmábao onte o seu director, o vigués Marcos de la Fuente.

Facíao poucas horas antes de inaugurar a que será a derradeira edición. Nesa primeira xornada, presentación do seu novo poemario, «El poeta vs la máquina» (Editorial Elvira).

«Son poemas que escribín e démosllos á intelixencia artificial para que elaborara uns gráficos, unhas imaxes, a partir deles. No libro aparecen os poemas e as ilustracións da IA», explicaba Marcos De la Fuente.

Performance de Marcos de la Fuente onte en Vigo no festival Kerouac.

Performance de Marcos de la Fuente onte en Vigo no festival Kerouac. / Jose Lores

En canto á temática, indicaba que o eixo é a relación da arte coa tecnoloxía. «Os poemas retratan unha época concreta, previa á explosión da IA, xa que foron creados no 2021, antes de ChatGPT. Con isto, adiantámonos ao que pasou despois», defende o poeta e director do Kerouac.

Engadía que «intentamos facer a máquina o máis humana posible xa que a alimentamos con poesía. Agora que todo o mundo emprega a IA interésame menos como tema».

Na poesía residirá a parte máis humana das persoas

Marcos de la Fuente

— Poeta

En canto ao papel da poesía nesta nova era, respondeu que «temos que comunicarnos coas máquinas a través da escrita. Canto máis poética sexa a nosa escrita, máis poética será a máquina. Se falamos do papel da poesía nun futuro, penso que será un refuxio. A poesía será a oportunidade de afrontarnos coa nosa faceta máis humana. Na poesía residirá a parte máis humana das persoas».

Respecto dos 15 anos de vida do Kerouac, recoñeceu que «este festival era a nosa carta de amor á cidade de Vigo; é o que nós intentamos darlle; queríamos convertila nunha cidade un pouco máis poética».

Recoñeceu que «cada vez custaba máis organizar o Keroauac. Pensamos que 15 anos está ben. Fixemos un percorrido e aportamos todo o que podiamos aportar. Agora estaremos en novos proxectos e novas cousas. Teñen que vir as novas xeracións para vir con cousas novas. Cando empezamos co Kerouac non había festivais deste tipo en Galicia e practicamente en España. Agora si que hai un montón de cousas», reflexionou De la Fuente.

Desta maneira, o Kerouac ficará na súa historia con 15 edicións; mentres que a edición mexicana asinará o seu final coa novena e a de New York coa décima no mes de maio.

Vigo perde o Kerouac pero a inquedanza de Marcos de la Fuente e Vanesa Álvarez voou este verán para a organización do festival Poetiuses en Ibiza.

Programación do sábado 18 de outubro

O salón de actos do MARCO, Museo de Arte Contemporánea de Vigo, ás 19:30h acolle a xornada central desta edición:

- La Sole & El Hombre Viento: Dende Valencia e Madrid chegan os compoñentes deste potente proxeto. Presentan 3nigma, un traballo que fusiona underground, rap e electrónica con narrativas íntimas e coidadas, expandindo as fronteiras entre xéneros. Será parte da xira presentación do seu novo traballo, moi influenciado pola xa desaparecida artista Gata Cattana.

- Olalla Cociña: poeta galega recoñecida con premios como o Avelina Valladares (2004) e o Fiz Vergara Vilariño (2008). A súa obra explora a memoria, a experiencia feminina e a linguaxe poética como espazo de resistencia.

- Annalisa Marí Pegrum: a poeta e traductora presenta en primicia unha performance multisensorial que recupera a voz da poeta Beat Lenore Kandel e o espírito rebelde do seu mítico e prohibido durante moitos anos, o libro The Love Book, reivindicando a liberdade sexual e espiritual como forza transformadora e de ponderación da muller.

- Alberto Avendaño & Manolo Romón: presentan MOLOTOV, unha proposta híbrida de poesía e multimedia que converte o libro nun obxecto vivo en diálogo coa memoria política e a tecnoloxía. Promete ser unha viaxe no tempo chea de rebelión poética.

Tracking Pixel Contents