'Cibercarracho', a Palabra do Ano 2023

O termo logrou máis do 40 % dos apoios na votación aberta polo Portal das Palabras

R.V.

'Cibercarracho, -a' é a Palabra do Ano 2023. Así o elixiron os usuarios e usuarias que votaron no Portal das Palabras entre as seis finalistas deste ano: feitiño, cooficialidade, educación emocional, dereitos humanos e biodiversidade.

As impulsoras de iniciativa, a Real Academia Galega (RAG) e a Fundación Barrié, revelaron esta mañá a verba, un neoloxismo de rexistro coloquial que tira de humor e que fai referencia aos ciberdelincuentes.

A palabra logrou máis do 40 % dos votos emitidos no proceso final.

'Cibercarracho' fórmase partindo do prefixo "cíber", que procede de acortar a palabra "cibernético", e o substantivo "carracho", un arácnido da orde dos ácaros do que existen varias especies e que se alimenta do sangue de mamíferos e aves.

Polarización

Polarización ha sido elegida palabra del año 2023 por la FundéuRAE, un término que ha sido seleccionado por su amplia presencia en los medios de comunicación y por la evolución que ha experimentado su significado y que se ha impuesto a otras once, entre las que se encontraban amnistía, guerra o fentanilo.

Según ha explicado FundéuRAE, fundación promovida por la Real Academia Española y la Agencia EFE, en los últimos años se ha extendido el uso de la voz polarización, que está recogida desde 1884 en el diccionario académico, para aludir a situaciones en las que hay dos opiniones o actividades muy definidas y distanciadas (en referencia a los polos), en ocasiones con las ideas implícitas de crispación y confrontación.