El gobierno de Cerdedo-Cotobade y la oposición se reprochan mutuamente en el Pleno su posicionamiento sobre la retirada de la simbología franquista en el municipio.

Así, el portavoz del BNG, Ernesto Filgueira, tras presentar la moción sobre esta cuestión, expresó "o desexo de ver liberada á sociedade local da fonda ferida que pertence a tempos pasados de moita dor e crebas familiares que ben merece ser pechada con dignidade". Filgueira hizo lectura de una larga lista con los nombres de los represaliados y asesinados en Cerdedo y Cotobade con la intención de alcanzar el acuerdo unánime de la corporación. Asimismo, apuntó que "os familiares dos perseguidos e represaliados políticos merecen xustiza, reparación da súa memoria e democracia. E a democracia só será tal se hai determinación por facer cumplir a Lei de Memoria Histórica neste ano 20". .

La propuesta para erradicar el franquismo en el municipio fue rechazada por los votos en contra del PP, no sin antes haberse producido un acalorado debate sobre las cuestiones legales recogidas en una enmienda con la que Jorge Cubela pretendía sustituir el texto presentado por el BNG. Ernesto Filgueira explicó que "o foco do debate non era a cuestión legal, pois son os técnicos e os xuristas os encargados de facer valer a lei, senón de abrir unha vía política que puxera punto e final ao franquismo aínda moi presente no concello ao longo deste ano".

Respuesta de Cubela

Por su parte, el alcalde Jorge Cubela lamentó que la oposición municipal rechazara una propuesta "legal" presentada por los populares para cumplir adecuadamente con la Ley de la Memoria Histórica en el municipio y acusó a los grupos municipales de PSOE y BNG de "falta de voluntad" para llegar a un acuerdo en este tema.

"O BNG, coa connivencia do PSOE, veu ao pleno cunha proposta pechada e que contraviña a lei, tal e como admiten nas súas declaracións dicindo que o foco estaba nas cuestións políticas, e non estaban dispostos a aceptar ningunha enmenda, nin sequera tan sensata como a nosa, porque o único que buscaban eran balbordo e titulares". Subrayó el regidor que "en calquera caso, como alcalde e presidente dunha corporación négome en redondo a aprobar unha moción como a súa, que é ilegal, porque os acordos da corporación hai que cumprilos e rexeito absolutamente que este Concello, baixo o meu mandato, aprobe e execute irregularidades sen amparo legal", detalló Cubela.