22 de septiembre de 2019
22.09.2019

"O patrimonio só interesa para facer negocio"

22.09.2019 | 03:50

A la pregunta de por qué considera que la Administración local no se ocupa de la recuperación del patrimonio propio del municipio marinense, Antonio Costa lo tiene claro: "O patrimonio só interesa para facer negocio".

Fue hace 30 años cuando el actual presidente de la asociación 'Imarndade Illa de Tambo', Antonio Costa, descubrió caminando por el monte de A Laxe, en Marín, una piedra de grandes dimensiones con unos grabados significativos.

En ella, unas figuras en forma de coníferas llamaron su atención y tras una observación más detallada se dio cuenta de que se trataba nada más y nada menos de una representación de armas. Tenía a sus pies el que probablemente sea el segundo mayor conjunto de arte rupestre de espadas y puñales de Galicia. A día de hoy, muchos de aquellos grabados que conoció son casi invisibles.

"O deterioro é evidente, sobre todo para as persoas que o vimos dende o principio, porque xa polas propias características da súa situación, nunha pendente bastante pronunciada e xusto na beira dunha pista que coas chuvias a auga esvara por riba da pedra directamente, se produce unha erosión moi acentuada. Pero por parte do Concello de Marín existe un desinterese total", explica Costa.

El presidente del colectivo "Irmandade da Illa de Tambo" critica que la Administración local tan solo manifieste interés por "catro petróglifos de Marín, cando no concello están contabilizados medio centenar". Costa comenta que A Pedra da Pereira "está moi destrozada e erosionada, pero para o Concello só existen os gravados de Mogor. De feito, cando se fan os roteiros, os arqueólogos fan referencia, cando se fala de armas, ao petróglido da Auga da Laxe, en Gondomar, cando no propio municipio de Marín tamén os temos".

En este sentido, Antonio Costa señala que conjuntos rupestres que representen armas también existen en la zona de A Carrasca y en el propio monte Pituco, más allá de A Pedra da Pereira.

El actual presidente de la asociación "Irmandade da Illa de Tambo" considera urgente y fundamental la recuperación del petroglifo y apunta que "a propia comunidade de montes de Santo Tomé de Piñeiro mostrou interese para adecentala, polo que o Concello debera facer igual e non seguir manténdoo rodeado de maleza e listo para arder no primeiro incendio que nos toque", concluyó Costa.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook


Ledicia Costas: "Me gustaría ver a una mujer presidiendo el Gobierno de España"

En un vídeo de dos minutos y medio, la escritora relata cómo decidió cambiar la abogacía por la literatura: ?A las niñas les digo que, con esfuerzo, es posible?



Especial Navidad 2019

En estas fiestas, sobran los motivos para brindar con elaboraciones de Galicia, que despiden el año con un gran balance en todos los sentidos

FaroEduca