Los miembros de la corporación municipal mantuvieron un minuto de silencio para condenar el asesinato machista de Vilalba en el que María del Carmen Vázquez, de 47, murió presuntamente a manos de su marido, que habría incumplido la orden de alejamiento que pesaba sobre su expareja y posteriormente se suicidió. Los concejales de todos los grupos municipales, así como la diputada del PSOE en el Parlamento autonómico, Patricia Vilán, mostraron su rechazo a este tipo de crímenes machistas y reclamaron que se "tomen más medidas"

"Unha vez máis temos que concentrarnos para facer un chamamento á opinión pública, a toda a sociedade e as administración competentes que se tomen medidas", manifestó tras el minuto de silencio el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores. El regidor recordó que desde que hay registros, "temos 60 mulleres mortas en Galicia por violencia machista, que haxa 700 denuncias neste primeiro trimestre de abusos e de violencia machista" y se mostró crítico con la situación. "É que algo se está facer mal", afirmó.

"Non debería ser posible que alguén que ten unha orde de afastamento a unha muller poida achegarse a ela e facer un asasinato destas características e, polo tanto, temos que destinar máis esforzos e temos que estar todos a unha toda sociedade para que esta lacra da violencia sexista acabe dunha vez por todas", señaló Lores, que reiteró la necesidad de "destinar máis esforzos de todo tipo, lexislativos, económicos e policiais para que non se poidan seguir producendo casos polos que nos estamos manifestando día si e día tamén".

Por su parte, la concejala de Igualdade, Paloma Castro consideró "insoporable" el goteo de mulleres asesinadas. También se mostró crítica con los partidos que tachan de "violencia intrafamiliar" este tipo de casos. "Condenamos as manifestacións que din que é o mesmo que un home se suicide despois de asasinar a unha muller que unha muller que morre asasinada, estas manifestacións van totalmente en contra do que defendemos, que é a igualdade e liberdade para que as mulleres poidan vivir tranquilas".

Desde el PP, Rafael Domínguez, también condenó el asesinato machista. "En esto Pontevedra es un ejemplo en el que todos los grupos políticos estamos unidos y en contra de estas agresiones terribles que cercenan la vida de mujeres día tras días", afirmó.

Goyo Revenga, de Ciudadanos, señaló que sentía "pena, vergüenza y rabia" por el asesinato machista de Villalva y declaró que la "educación es la única manera de acabar con esta lacra, a parte de medidas punitivas".