Marea Pontevedra acusa a la Xunta de impulsar, con el visto bueno del gobierno de Lores, la concentración de la asistencia hospitalaria en el centro de Pontevedra "en mans dun grupo privado". "Ese grupo privado ten por nome Quirón e por apelido Domínguez", aseguró Luis Rei, portavoz de Marea.

Para visibilizar su disconformidad, la formación colgó ayer una gran pancarta en la entrada del Hospital Provincial en defensa de la sanidad pública. "Con esta acción queremos reivindicar a historia do Hospital Provincial e o mantemento do seu uso sanitario. É máis importante para a cidade que Lores e mesmo máis antigo que a alcaldía", recordó Rei.

La agrupación política propone que el viejo Hospital Provincial se destine a centro de atención primaria en el formato de PAC (atención continuada), así como a hospital de día.

Rei hizo un repaso por la trayectoria del edificio, construido por el Concello de Pontevedra, que comenzó a funcionar en 1897. Tres décadas después pasó a manos de la Diputación provincial y desde 1973 convive con la residencia de Montecelo, hoy día Hospital Montecelo. Fue transferido al Sergas en 1996. "Completa a oferta hospitalaria pública de Pontevedra dun xeito simétrico con Montecelo. Aquí hai 300 camas e en Montecelo otras 300. E sabemos que o plan funcional do futuro Gran Montecelo únicamente ten 660 prazas, polo que só se gañarán 60 máis", se lamentó.

Por todo ello, Marea Pontevedra solicita que no se cierre el uso sanitario del Provincial ni del centro de especialidades de Mollavao porque llevará a que toda la oferta de la sanidad en el centro de la ciudad quede en manos del sector privado. Tampoco ven con buenos ojos que se convierta el hospital en una residencia para mayores, un uso que sí consideran que debería adjudicarse al antiguo asilo de ancianos, a pocos metros, "e irmá maior do Hospital Provincial". "Pechouse en 2012 e con iso perdéronse 160 prazas e un espazo que ten 13.000 metros cadrados, incluidas as zonas axardinadas, cousa que o Provincial non ten", subrayó el portavoz, que apuntó que la ciudad se encuentra muy por debajo del ratio aconsejado por la Organización Mundial de la Salud (OMS) de plazas por cada 100 mayores de 65 años: 1,65 que dispone la capital frente a las 5 recomendadas.

Por su parte, María Luisa Lores, advirtió de que el 80 por ciento de las residencias para mayores son privadas y las públicas están en manos de fondos extranjeros. "Non creemos que esta nova rede de residencias novas vaian ser públicas porque son de financiamento privado por Abanca, que pon 66 millóns de euros. Os maiores van de alá para aquí", sentenció.

"Aquí só se van utilizar 5.000 metros cuadrados dos 6.000 construidos, non sabemos que se vai facer co resto do Hospital Provincial. Creemos que é un pelotazo que se vai facer cun edificio histórico e, posiblemente co asilo. É a misma empresa a que está a facer o plan funcional do Gran Montecelo que a que o fixo no Álvaro Cunqueiro de Vigo. Vai a pasar o mesmo que alí e deixarase aquí ao Domínguez", aseguró.

"O que están facendo coa sanidade en Pontevedra é un pelotazo inadmisible porque perderon o negocio de Monte Carrasco e agora o queren facer cos maiores", denunció Lores.