Sí desde el Concello consideran que las normas sí regulan ya el uso de este tipo de vehículos, desde el colectivo ciclista Pedaladas advirtieron ayer, sin embargo, que "os usuarios de patinetes eléctricos e similares están nunha gran inseguridade xurídica e o seu uso pode ter consecuencias penais".

Desde este colectivo insisten en demandar al gobierno local celeridad a la hora de tramitar la ordenanza de movilidad dado que "Pontevedra aínda non ten unha normativa que regule e permita circular nas súas rúas os patinetes eléctricos e similares". Señalan que la ordenanza en vigor está obsoleta para este tipo de dispositivos, por lo que el marco jurídico aplicable es el Reglamento de Circulación y la Ley de Seguridad Vial que solo "contempla a los ciclos, bicicletas, ciclomotores, motocicletas, automóviles, camiones o autobuses".

No están autorizados

"Polo tanto, estes novos dispositivos non estarían autorizados a circular por ningún espazo público co enorme risco de que en caso de verse involucrado nun sinistro o seu conductor podería ser condenado incluso sen ter culpa do mesmo porque en Pontevedra os VMP non teñen consideración de vehículo", añaden.

Pedaladas recuerda que la DGT ya instó a las ciudades con compentencias en materia de tráfico a regular estos dispositivos como ya han hecho muchas urbes y capitales de provincia. Insisten en que "non é un problema de sancións ós usuarios de VMP, o realmente grave é o problema de inseguridade xurídica que teñen os usuarios deste tipo de dispositivos, entre eles menores, xa que moitos pais os consideran un xoguete que consideran que ao estar a venta estes dispositivos poden ser usados na vía pública", cuando consideran que no es así.

Pedaladas afirma que algo parecido ocurre con las bicicletas. Aseguran que la falta de normativa específica en Pontevedra impide, por ejemplo, que legalmente se pueda usar un remolque para llevar niños, que los menores de 12 a 14 años puedan circular por la acera (aunque se permita, legalmente no sería posible) o hacer una contradirección en vías de plataforma única, entre otras cuestiones.

Señalan que estas conductas ya son legales en otras ciudades que han aprobado normativas progresivas en materia de movilidad. Por ello, insisten en que "o Concello debe presentar a normativa de forma urxente, as novas formas de mobilidade electrica e a bicicleta precisan seguridade xurídica, só hai que seguir as recomendacións da DXT e adaptar a normativa local de 1989". Mientras no se adapten "o Concello e a Policía Local deben comunicarlle aos usuarios de VMP o risco que están a correr".

Tanto es así que "Pedaladas neste momento só pode recomendar non usar ningún VMP na vía pública mentres o Concello non modifique a Ordenanza".