Cantares de Crego interpretados por Luis Caruncho y una performance de la poeta Tamara Andrés servían ayer para dar la bienvenida al Museo Provincial de Pontevedra a los 50 originales del Álbum Nós de Alfonso Daniel Rodríguez Castelao, que ya cuelgan en las paredes de la planta dedicada al galeguista y donde permanecerán al menos durante los próximos cinco años.

Un acto sencillo, con apenas una treintena de sillas reservadas para el público sirvió para recibir a uno de los "grandes tótems desta casa, unha figura tan polifacética e simbólica que merece a honra da súa altísima dignidade plasmada nestas salas que recollen a obra artística máis destacada da súa faceta como pintor e ilustradosr", según destacó Fernández Lores, alcalde pontevedrés.

El acto inaugural contó con la presencia de la presidenta de la Diputación, Carmela Silva; el diputadode Cultura, Xosé Leal; el vicepresidente de la Fundación Castelao, Miguel Anxo Seixas, Manolo Quintana representando a la Real Academia Galega das Artes; Fina Casalderrey como miembro de la Real Academia Galega; el alcalde de Rianxo, Adolfo Muiños; la vicepresidenta de la Diputación de A Coruña, Goreti Sanmartín y la subdelegada del Gobierno, Maica Larriba, entre otros.

El diputado de Cultura, Xosé Leal, no ocultaba su orgullo al destacar que la figura de Castelao "sempre está de actualidade" y que instituciones como el Museo de Pontevedra "deben ser a vangarda á hora de dignificar o pensamento do noso galego máis universal".

El director del museo, Carlos Valle, manifestó su satisfacción por la apertura de dos nuevas salas y por la exposición de los originales del Álbum Nós. Destacó que "nace a partir desta tarde un novo Castelao no Museo", xa que as pezas que se expoñen mostran o esencial do seu traballo de forma "insuperable".

La intervención con mayor carga política fue la de Fernández Lores que reconoció ver el Álbum Nós como un "tesouro artístico capaz de armar todo un relato da nación galega en procura de si mesma. E por iso celebro esta magnífica exhibición dos orixinais depositados por un particular ao que todos lle agradecemos o seu xesto xeneroso".

Añadió que para un nacionalista como él "resulta un orgullo especial que o Museo da nosa cidade poida ser considerado non só a institución museística máis importante de Galiza, senón o noso auténtico Museo Nacional e, por tanto, un perfecto complemento desta cidade ilustrada, curiosa e tan intelectualmente activa: un grande facho cultural da Galiza contemporánea".

Lores hizo referencia en su intervención a la faceta como pintor y como ilustrador de Castelao, pero sobre todo como político, porque "foi quen de entender a nación e articular as súas aspiracións de autogoberno, foi quen de perceber o perigo de que o alleo apague o propio, e foi quen de denunciar, desde o xenio máis profundo do humor e a retranca, a traxedia clasista dun país que, para superarse, só ten que ser máis dono de si mesmo".

Por su parte Carmela Silva ensalzó el papel del Museo como único lugar posible para acoger estas 49 estampas y un autorretrato original "que non deixaran a ninguén indiferente" por los estrechos vínculos que la ciudad tiene con Castelao.

Silva destacó que el Álbum supuso el despegue del galeguista como artista y ensalzó la temática recogida en las estampa que muestran "con preocupación e grande realismo", las condiciones de vida del pueblo gallego y las lacras sociales de la Galicia de aquel momento, como la emigración, el caciquismo, las injusticias, las violencias contra las mujeres o la marginación social.