La labor social volvió a ser reconocida, un año más, en la entrega de los Premios Cidade de Pontevedra 2017, que en esta ocasión recayeron en el psiquiatra Víctor Pedreira y la Escola Xadrez Pontevedra. El emotivo acto de entrega tuvo lugar ayer por la mañana en el Teatro Principal durante la sesión extraordinaria del pleno municipal extraordinario.

Familiares, amigos y representantes de distintos sectores de la sociedad pontevedresa quisieron acompañar en un día tan importante a los premiados, que se mostraron emocionados durante sus discursos.

El alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, dio la palabra a ambos homenajeados. Comenzó interviniendo Víctor Pedreira, jefe de Psiquiatría jubilado en el CHOP y activo militante en la plataforma SOS Sanidade Pública. Su candidatura fue presentada por la asociación de familiares y amigos de personas con enfermedad mental Alba.

Pedreira, coruñés de nacimiento y pontevedrés de adopción, quiso comenzar agradeciendo a Alba que propusiese su nombre a los premios, que ganó en la categoría de persona física. También a todos aquellos colectivos que apoyaron su candidatura.

" Sinto ledicia de ter podido adicar a miña vida a facer aquilo que máis satisfacción persoal me xerou sempre: loitar contra da enfermidade, procurar o alivio do sufrimento dos pacientes e as súas familias, dar a batalla contra o estigma que sofren as persoas con enfermidade mental, tentar millorar a súa calidade de vida e, fnalmente, procurar a súa integración social", aseguró.

En este sentido, destacó que su trabajo de años en el complejo hospitalario pontevedrés no hubiera sido posible si no se diese un contexto "necesario", del de un sistema sanitario público, universal y gratuito. Por ello, abogó por su defensa "porque, a pesar de todo, é un dos mellores sistemas do mundo. Melloralo porque ten deficiencias que non é o momento de enumerar e precisa adaptarse as cambios sociais e demográfcos e ás novas oportunidades de tratamento. E defendelo das ameazas que para o seu desenvolvemento supoñen os recortes presupostarios e as tendencias privatzadoras".

Sus alabanzas también fueron para la plataforma SOS Sanidade Pública, a la que pertenece desde su constitución y "dende a que fago un chamamento á cidadanía para que participe activamente". "Nos vai a vida niso", añadió.

Pedreira se mostró satisfecho de compartir galardón en esta edición con la Escola Xadrez Pontevedra, de la que resaltó "o importante traballo educativo que levan a cabo", así como "os efectos positivos que esta actividade ten no desenvolvemento neurobiológxico dos nenos e na prevención do deterioro cognitivo asociado á idade e a certas enfermidades".

"Encantaríame que este acto servise para establecer algún xeito de colaboración coa Asociación Alba, que tivese una incidencia favorable no proceso de rehabilitación psiquiátrica que esta leva a cabo", deseó.

El psiquiatra terminó dedicando el premio, "este fermoso agasallo de aniversario", ya que ayer Pedreira cumplía años, a sus pacientes. "Porque no seu síntoma está todo o saber e no seu sufrimento a razón do noso quefacer profesional. E tamén ás súas familias, representadas pola Asociación Alba, que estará sempre no meu corazón", concluyó.

"Una gran familia"

Daniel Rivera, presidente de la Escola Xadrez Pontevedra, recogió el galardón en nombre de todo el colectivo deportivo, cuya candidatura fue presentada por el Casino Mercantil, en el que se celebran las clases y algunas competiciones.

También Rivera es pontevedrés de adoptación, ya que nació en Montevideo, Uruguay. Pese a ello, ofreció su discurso en un correcto gallego. Comenzó recordando que la escuela es "unha gran familia de nais, pais, alumnado, profesionais, persoas colaboradoras... que fixeron posible ao longo destos anos unha sinerxia con institucións e ámbitos como o da educación, a cultura, asociacións como a Fundación ONCE e ONG como Acnur, Unicef, Cruz Vermella e a sociedade en xeral".

El colectivo fue premiado por su labor social acercando el ajedrez a las escuelas y celebrando competiciones de carácter solidario. Pero, especialmente, por llevar esta forma de ocio a colectivos desfavorecidos como los refugiados sirios en campos de Jordania. Este proyecto, tal y como recordó Rivera, nació a finales del año 2015 bajo el lema "O xadrez cos refuxiados".

Con él se hizo realidad la creación de una escuela de ajedrez en el campo de refugiados de Azraq. "O agarimo da xente de alí, a valoración positiva de Acnur e a implicación social da cidadanía e do Concello de Pontevedra, a participación de moitos colexios da comarca e a Universidade de Vigo, deron un novo impulso e forza ao proxecto", aseguró el que es uno de sus impulsores. Así nació una segunda escuela. "Según as últimas noticias recibidas son moitos centos os que o practican", dijo satisfecho.

La previsión, tal y como anunció, es volver en el mes de marzo para "seguir achegando un gran de aera en nome da nosa querida Cidade de Pontevedra, a quen lle adicamos este premio que compartimos con toda a cidadanía que o fixo posible".

La Escola Xadrez Pontevedra y Víctor Pedreira fueron elegidos como destinatarios de los galardones por unanimidad, según informó la presidenta del jurado, la concelleira de Cultura, Carme Fouces. En esta ocasión se presentaron nueve candidaturas, cuatro en el apartado de persona física y cinco en la de persona jurídica. Así, junto a Víctor Pedreira se propuso al cirujano cardiovascular Javier Cabo, el triatleta Pablo Dapena y a la portavoz vecinal Mariluz Fernández.

Respecto a la Escola XadrezPontevedra, fue candidata junto a la Mancomunidade de Montes en Man Común de Pontevedra y las empresas Landín Informática y la clínica médico-estética Trini Maquieira.

El alcalde destacó que los Premios Cidade de Pontevedra suponen una de las citas más esperadas del año por escoger a "persoas ou entidades de maior relevancia e arraigo social, que pola súa traxectoria e bo facer a prol do nome da Boa Vila representan o mello do noso espírito social".

"Os Premios Cidade de Pontevedra serven para reflictírmonos a todos en dúas propostas, que son sinónimo de encontro e acordo, unha premisa coa que todos estamos a construír esta Pontevedra de convivencia en harmonía, cooperación, defensa do noso e confianza no futuro", resumió Lores.

De los premiados de este año destacó que ambos contribuyen a hacer ciudad, bienestar y "unha vida mellor para todos".

"Tanto o doutor Pedreira como a Escola de Xadrez son dous expoñentes urbanos de que a realidade cotiá pode ser mellorada coa mera vontade, coa enerxía que cada cidadán, desde o seu entorno, pode entregar aos demais", consideró.

Numerosos políticos

El acto de entrega de los galardones, presidido por la corporación municipal, contó con numeroso público. Entre los asistentes, además de allegados de los premiados, se encontraban representantes del mundo de la política, la Guardia Civil, la Brilat, la empresa y otros ámbitos sociales. Así, en las primeras filas se encontraban Alfredo Castro (Guardia Civil), Pedro Sánchez y Antonio Romero (Brilat), Daniel Macenlle (Policía Local), José María Corujo (Aempe), Patricia Vilán, Guillermo Meijón, Carlos López Font y Maica Larriba (PSOE) y Teresa Pedrosa (Zona Franca de Vigo), entre otros.

El grupo de gaiteiros Os Dalgures fueron los encargados de amenizar la cita en el Teatro Principal, que terminó con el himno gallego.