El Concello de Ponte Caldelas ha convocado para este domingo una manifestación en protestar contra el trasvase de agua del río Verdugo para reforzar el abastecimiento del embalse de Eiras, del que se abastece el área metropolitana de Vigo, al entender que se trata de un "expolio" y un "saqueo" de los recursos naturales del municipio.

El alcalde de Ponte Caldelas, el socialista Andrés Díaz, ha denunciado que Aguas de Galicia no ha tenido la "mínima cortesía" de dirigirse a ellos para informarles del trasvase, una actuación que "debe cesar" en los términos en los que está planteada.

La manifestación se convoca ante la "indignación" que esta decisión ha causado entre vecinos de un municipio que, recuerda Díaz, lleva sufriendo desde el mes de agosto restricciones de agua por la sequía y que se "agravaron" con la reciente oleada de incendios

Según Díaz, al Concello de Ponte Caldelas "esgotóuselle a paciencia. Escoitando o berro dos veciños que nos últimos días dirixíronse ao goberno local para expresar a súa indignación polo proxecto de trasvase de auga do río Verdugo ao sistema Eiras-Oitavén, que abastece á área metropolitana de Vigo". Por ello, convocan la manifestación para el día 3 que saldrá a las 12 horas de la Alameda de Ponte Caldelas para finalizar en la playa fluvial de A Calzada, después de recorrer todo el paseo Cordo Boullosa.

La manifestación estará encabezada por una pancarta con el lema "Non ao expolio do río Verdugo. Trasvase non, Natureza si". El gobierno local tripartito quiere que asista no solo los vecinos de Ponte Caldelas, sino también de los municipios próximos y también "todos os galegos de ben que rexeitan o saqueo dos recursos naturais".

Restricciones de agua

El regidor destaca que muchos lugares de Ponte Caldelas llevan desde agosto con restricciones de agua debido a la sequía. Una situación que se agravó con los incendios que el municipio padeció el pasado mes. "A nós resúltanos incomprensible que Augas de Galicia se despreocupe da falta de auga en todo o rural galego, e mesmo poña incontables pegas para mellorar as captacións dos veciños, e se dea tanta présa para pinchar o río Verdugo e quitarlle un terzo do seu caudal, nunha salvaxada medioambiental que non estamos dispostos a permitir".

La manifestación no es contra nadie, sino en defensa del medio ambiente, de la naturaleza y del río Verdugo, recalca el equipo de gobierno. "O río xa sufriu agresións no pasado coa construción de encoramentos para centrais hidroeléctricas que hoxe sería posible facer, polo que parécenos unha auténtica aberración o que se pretende facer agora", dice Díaz.

El alcalde caldelán recuerda que Ponte Caldelas "xa sufriu no final do franquismo a construción do encoro de Eiras, que seca durante boa parte do ano o río Oitavén, a outra gran arteria que rega o municipio, así que agora non imos consentir en plena democracia que fagan o mesmo co Verdugo pasando por enriba deste Concello".

El gobierno local, que presentará este asunto en el pleno de hoy, a partir de las 21 horas, quiere lograr la adhesión de todo tipo de colectivos medioambientales, sociales y ciudadanos gallegos en una batalla que es "para preservar o pouco que nos queda dunha paraxe natural espectacular". Ponte Caldelas exige de Augas de Galicia y de la Xunta el inicio de una nueva política medioambiental para el siglo XXI. "Xa padecemos a falta dunha verdadeira política forestal, como quedou patente cos lumes, e resulta evidente que necesitamos tamén unha política da auga basada no cambio do modelo de consumo das grandes áreas urbanas".