Al grito de consignas como “o pazo é noso, e non das celulosas” ou “fora as vosas mans, do pazo de Lourizán”, representantes de más de un centenar de colectivos de diversa índole de toda la ría de Pontevedra se concentraron esta mañana ante el histórico palacio de Montero Ríos para dejar claro que no van a aceptar ningún tipo de ayudas o patrocinio de la empresa Ence y para llamar al resto de colectivos de la comarca a que rechacen este plan social que propone la pastera, al considerarlo una “esmola” con la que la empresa tan solo pretende “comprar vontades”, así como el “silencio de estómagos agradecidos”.

Así lo dejaron claro con la lectura de un manifiesto en el que califican de limosna este pacto ambiental suscrito entre la Xunta y Ence. Además, lamentaron que la empresa fuese “máis alá” y que “coa axuda cómplice da Xunta, pretende facerse co Pazo de Montero Ríos, un edificio público dependente da Deputación de Pontevedra, para instalar alí a seu centro de I+D forestal, un centro que sería controlado exclusivamente pola empresa pasteira”. Para estos colectivos, esta “non é unha política nova para Ence, que pensa que pode subornar a todo o mundo”.

Estos colectivos insisten en que “Ence contamina o noso entorno, destrúe os recursos naturais e impide a recuperación plena da ría para os usos pesqueiros, marisqueiros e mesmo turísticos; e sabemos tamén que condiciona a nefasta política forestal no noso país e esixe a súa eucaliptización, ben sexa para obter celulosa ou para producir enerxía, condenando o monte ao monocultivo empobrecedor e destrutivo e aos permanentes incendios forestais, impedindo o desenvolvemento nun rural que Ence axuda a matar”.

“Nós non temos os recursos económicos que Ence emprega para minimizar o grado de oposición a súa permanencia en Lourizán”, añaden. Tambien dicen ser “conscientes das dificultades económicas dos distintos colectivos, porque as padecemos, pero iso non nos pode levar a aceptar a chantaxe de Ence”, aseguran. “Non podemos aceptar que unha empresa, que contribúe a crear pobreza na comarca, tente lavar a súa mala conciencia a base de repartir esmolas”, indican, al tiempo que aseguran que la ciudadanía de los concellos del entorno sigue siendo mayoritariamente contraria a la presencia de Ence en la ría.

Por estas razones y “por coherencia”, reiteran que estos cien colectivos no van a solicitar ningún tipo de ayuda a Ence y hacen un llamamiento a otros colectivos a que tampoco lo hagan. Al tiempo, reclaman a las instituciones públicas que no colaboren “en ningún momento” con Ence, a la retirada del apoyo económico que puedan prestar a cualquier evento en el que colabore esta empresa y a que hagan pública esta decisión. También piden a la Diputación que “mantenga la coherencia y no permita la cesión del Pazo de Lourizán a Ence”. A la Xunta le exigen que recupere el emblemático edificio para su uso exclusivamente público y vuelven a pedir la marcha de la pastera de la ría.

Entre este centenar de colectivos hay entidades de Sanxenxo, Poio, Marín, Pontevedra, Bueu y O Morrazo, incluidos desde sectores productivos (como los mejilloneros de Bueu “Socomebu”, o las mariscadoras y los “navalleiros” de Aldán) a colectivos ecologistas (Salvemos a Fracha, Colectivo Ecoloxista do Salnés, APDR, o “Defende o Monte Pituco”, …), asociaciones culturales, fundaciones como la Alexandre Bóveda o Cuña-Casasbellas, la Federación de Vecinos Castelao, asociaciones vecinales como “O Mirador de Monte Porreiro”, “Boureante” de Poio, o Pinténs de Hío…, o comunidades de montes como la de Lourizán o Salcedo, entre otros muchos.