Una conferencia de Ángela Franco, del Museo Arqueológico Nacional de Madrid, bajo el título "Azabache compostelano y la peregrinación y el culto a Santiago" inició las jornadas del "VIII Memorial Filgueira Valverde" que durante esta semana se celebran en el salón de actos del sexto edificio del Museo de Pontevedra. Los actos están organizados por la Diputación provincial, la Universidad de Vigo y Caixanova, promotores de la Cátedra Filgueira Valverde.

El vicepresidente del organismo provincial, José Juan Durán, encargado del acto inaugural confirmó que, en esta ocasión, las conferencias programadas girarán en torno al tema "Reflejos de la peregrinación y del culto a Santiago", "tendo en conta que o profesor Filgueira tivo á cidade de Santiago e á peregrinación da que foi meta, con tantas e fecundas derivacións, como un dos eixos do seu denso labor investigador e que moitas das súas publicacións sobre a cidade compostelá e as consecuencias do culto ó apóstolo seguen a ser a día de hoxe de imprescindible consulta".

Además, apuntó Durán "a celebración en 2010 dun novo Ano Santo Compostelán preséntase como unha ocasión apropiada para volver a reflexionar, actualizando os coñecementos, sobre algún dos temas que permanecen unidos ó maxisterio de Filgueira Valverde".

El programa del Memorial continúa esta tarde con la conferencia de Xosé Suárez Otero de la S.A. Xestión do Plan Xacobeo sobre el tema "Peregrinación y comercio en la Edad Media". Mañana será Ofelia Rey Castelao quien disertará acerca de "El padroado de Santiago: origen, desarrollo y consecuencias". Finalmente, el jueves, Yolanda Barriocanal cerrará las jornadas con la charla "Iconografía de Santiago en el grabado compostelano".