Faro de Vigo

Faro de Vigo

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Blanco Amor, un referente literario y el "homosexual del pueblo gallego"

El 14 de septiembre es el aniversario del escritor ourensano y en 2019 se cumplen 122 años desde su nacimiento

Representantes de A Galleira en el homenaje junto a la estatua de Eduardo Blanco Amor. // Brais Lorenzo

El escritor Eduardo Blanco Amor cumpliría ayer 122 años. Para conmemorar la vida y la obra del ilustre ourensano, el centro cultural A Galleira celebró un acto frente a la estatua del autor, situada en la plaza Bispo Cesáreo de la capital. "A defunción é o 1 de decembro pero tamén nos pareceu moi interesante estar aquí cando nace para dicir que está vivo entre nós", comentó uno de los integrantes de A Galleira.

En el manifiesto leído durante el acto conmemorativo se destacó la figura de Blanco Amor como homosexual. "Reivindicamos a súa figura non só como ese gran literato senón noutras facetas da súa vida coma no seu compromiso político, moitas veces silenciado polas institucións, e tamén a visibilidade LGTB, era un home que non se escondía, que non estaba armarizado, é a nosa marica máis universal", destacaron los miembros de A Galleira en su manifiesto.

Desde la asociación quisieron destacar este aspecto biológico del autor por su valor al no esconderlo en una época en la que la homosexualidad no estaba aceptaba en la sociedad. "Paseaba por estas rúas e algunhas persoas chamábanlle Eduardita para mofarse del e el de xeito elegante lles respostaba 'envexosas'", recordaron en la lectura del escrito. "Para nós é o referente máis homosexual do pobo galego e neste sentido celebramos o nacemento", afirmó uno de los integrantes del centro cultural A Galleira.

En el acto también se trató de impulsar a Eduardo Blanco Amor como personaje reivindicativo y activo en política. "É un ano moi importante porque nós o reivindicamos tamén nos espazos sociais como un autor de esquerdas, antifascista e referente homosexual", apuntaron desde la asociación. Su ideología de izquierdas y progresista propició la emigración a Argentina del ilustre ourensano una vez instaurado el régimen de Franco. "Para nós era un poeta, roxo e maricón", añadieron para finalizar el manifiesto.

Críticas a la política cultural

Eduardo Blanco Amor fue muy crítico con la política cultural que se hacía en la ciudad unos años antes de morir. "Dicía Blanco Amor, en 1976, que non existía unha política cultural profunda e hoxe as súas palabras resonan nesta antiga Auria", reivindicaron desde A Galleira. "Hoxe o teatro ao que tanto aportou Eduardo Blanco Amor vive tempos escuros coa perda de apoios á Mostra de Teatro Internacional por parte do goberno local; a fotografía, outra das destacadas facetas do escritor, certames como o outono fotográfico tivera que parar a súa 35 edición por falta de apoios. Ourense é unha cidade que necesita moita luz porque vive tempos moi escuros para a cultura", denunciaron los miembros de A Galleira.

Este acto se repetirá en los próximos años hasta la celebración del 125 aniversario. "Queremos que no ano 2022 este acto si cobre a forza que merece", declararon.

Compartir el artículo

stats