Los representantes del BNG que llevan el peso de la negociación para formar un pacto de gobierno tripartito en Cangas con ACE y la Asemblea pola Unidade (ASpUN), Felipe Vilas, Antonio Lima y Xoán Chillón, aseguran, respecto a la última reunión mantenida en la noche del martes, que la metodología propuesta por el Bloque para el desarrollo del debate en dicho encuentro "foi diverxente", con la propuesta metodológica de otras fuerzas de izquierda. El BNG recurre a este término divergente, tan extendido ahora en las aulas por la conocida trilogía de ciencia ficción juvenil, para intentar explicar su posicionamiento en la negociación en la que ponen trabas en el camino para que el líder de ACE, Xosé Manuel Pazos, sea alcalde. En un comunicado, señalan que "a noso entender habería que facer unha valoración conxunta do programa local e comarcal, da composición do goberno e a súa organización, e a investidura da alcaldía capaz de dirixir ese goberno e levar a cabo ese programa".

Añaden que como están insistiendo, "o novo goberno debe ser capaz, plural e estable, en consecuencia, fundados na experiencia e proxección do BNG, propuxemos a nosa candidata" (en alusión a Mercedes Giráldez) para encabezar ese goberno. Creen que es razonable que se "debata e aprobé un programa de goberno para Cangas e a Mancomunidade como paso previo a que os grupos decidan participar na execución do mesmo, integrándose con responsabilidades de goberno ou non; a partir de aquí todos os grupos que participen con propostas e acordos, intégrense ou non no goberno, definirán a persoa axeitada para lévalo a bo fin".

Dicen que en contraproposición al planteamiento del BNG, la otra propuesta planteada fue un ultimátum de elegir la alcaldía o no continuar con la reunión, con las palabras de "ACE non negocia a Alcaldía"

En resumen, los tres negociadores del BNG aseguran que "programa, goberno e investidura constituen un sistema integral que debe decidirse conxuntamente. Unha metodoloxía de exclusións sucesivas, que impide a participación de todos durante todo o proceso leva a un goberno menos plural e menos estable. Calquera goberno que non intente integrar a todo o voto da esquerda será peor para o goberno". El BNG-Asembleas Abertas celebra hoy una asamblea en Cangas.